Broren min ble skikkelig lei seg da han så det

Hallo alle sammen♡

Hvordan har dere det? Fint håper jeg. Jeg har det helt greit, men jeg skal ærlig innrømme at jeg er litt lei meg. Jeg er en person som bryr meg veldig mye om de som står meg nært og når noen jeg er veldig glad i blir lei seg så gjør jeg også det. Som jeg har skrevet om på bloggen tidligere så var jeg og Martine med på Insider FEM og snakket litt om det vi driver med når det kommer til sosiale medier, hat kommentarer og hvordan vi takler forskjellige ting! Som sagt er det en stund siden dette ble filmet, det ble jo faktisk filmet når finalen av Paradise Hotel i fjor snurret på tv og vi tok med oss pengene hjem. Dere aner ikke hvor mange stygge kommentarer vi fikk og da mener jeg spesielt Martine, det var helt for jævlig og både drapstrusler og andre trusler ble skrevet. Hvis dere har sett episoden vet dere hva jeg snakker om. 

Uansett, grunnen til at jeg er litt lei meg er fordi broren min på 12 år så episoden akkurat nå på Dplay (den har tydeligvis allerede kommet ut der, det visste jeg ikke selv engang haha.. Episoden begynner på tv klokken 21:30 i kveld, altså om straks) og ble fryktelig lei seg da han så hva folk hadde skrevet. Jeg trodde faktisk ikke det kom til å påvirke han så mye og jeg trodde ikke han kom til å tenke så mye over det, akkurat som meg – jeg bryr meg lite om stygge kommentarer selvom slike ting kan stikke innimellom. Nå er det jo også Martine som fikk de desidert verste kommentarene noe som igjen er fryktelig teit.

Det at broren min på 12 år faktisk ble skikkelig lei seg på grunn av det fikk virkelig øynene mine opp og burde få opp øynene til mange andre. Jeg tror ikke de som får seg til å skrive slike ting på nettet faktisk tenker over at denne person har en familie og er et menneske med følelser akkurat som deg. Denne personen du skriver dritt til på nett har en mor, en bror, en søster som faktisk blir lei seg og bryr seg. Det verste av alt er jo faktisk det at jeg klarte å si til han ”Ikke bry deg, det er helt normalt”, men for meg og oss som får høre mye dritt på grunn av sosiale medier er det blitt vanlig! Det at slike ting faktisk er blitt ”normalt” og at andre mennesker har så lite respekt for andre skremmer meg virkelig. Folk er nødt til å begynne å tenke litt! 

Det burde ikke være normalt å få drapstrusler hver dag.
Det burde ikke være normalt å bli kalt hore hver dag.
Det burde ikke være normalt å bli kalt stygg hver dag.
Det burde ikke være normalt å bli kalt tjukk hver dag.
Det burde ikke være normalt å bli kalt fitte hver dag.
Det burde ikke være normalt å få høre at man burde bli voldtatt hver dag.

♡♡

Som broren min på 12 år sier ”det er nettmobbing, og det er ikke greit”. Akkurat det burde Per på 50 år også si. For det er ofte de eldste som er de verste!

34 kommentarer

Siste innlegg