Takk for meg – Hele min reise har vært fantastisk

Hallo alle mine fine♡

Da var jeg trygt hjemme i Norge igjen og jeg savner allerede Karibien. Det har vært en helt fantastisk reise og jeg har fått gjort masse jeg aldri har gjort før. Jeg var på Den Dominikanske Republikk som ligger i Karibien i hele 15 dager. Jeg virkelig elsket dette stedet og er overbevist om at jeg kommer til å reise dit en gang til, om ikke til akkurat samme sted – men i nærheten og i alle fall Karibien!
_________________________________________________________________

JEG HAR: 

Vært på en av verdens fineste strender: 

 Processed with VSCO with c1 preset

 Processed with VSCO with m3 preset

 Processed with VSCO with c1 preset

 Processed with VSCO with c1 preset

 Processed with VSCO with p5 presetHvite strender med helt blått hav er virkelig noe av det vakreste som finnes. Jeg elsker dette og stortrivdes virkelig på strendene i Punta Cana. 

Besøkt en blå lagune:

 Processed with VSCO with c1 preset

 Processed with VSCO with c1 preset

 Processed with VSCO with c1 preset

 Processed with VSCO with c1 preset

 Processed with VSCO with c1 presetAltså hvor fint? Vannet var helt blått og det var utrolig fint å se ned på det. Det var også mulig å ta zip line ned i vannet, noe jeg faktisk har hatt lyst til å gjøre lenge – bare ikke ned i vann! Så ja utrolig morsomt å være der noen timer, det anbefales virkelig på det sterkeste!

Stjålet en hund:


Det var masse søte og fine hunder på øya og en av de jeg ble best kjent med het Mileyka. Hun var så utrolig skjønn og en kveld fulgte hun meg hjem, det endte med at jeg slapp henne inn og lot henne være litt inne. Hun fikk både mat og drikke og storkoste seg. Det er mange som har spurt om jeg ikke kunne tatt henne med hjem til Norge, jeg skulle ønske – men jeg har dessverre ingen steder og ha henne samtidig som jeg ikke hadde mulighet til det. Hun har det også helt greit på stranda der henne bor og sliter ikke. Hun har mange venner der borte!

Lekt sexy på stranda:

 Processed with VSCO with p5 preset

 Processed with VSCO with p5 preset
Som blogger må det jo en del strand bilder til. Jeg elsker å ta bilder spesielt på ferie når man er på steder man kanskje aldri kommer til å være igjen. Det er så fint å se tilbake på!

Vært i en grotte: 

 Processed with VSCO with c1 preset

 Processed with VSCO with c1 preset
Det var faktisk ganske ekkelt å gå rundt i denne grotten. Det var kaldt og det dryppet vann ned fra taket. En ekte grotte opplevelse! 

Spist ekte indisk mat fra bakken:


Dette var på en restaurant som het Blue Moon? Litt usikker på hva det heter der, men noe sånt. Dette var oppe på fjellet og vi lærte hvordan man spiser og hvordan man skal oppføre seg i India. Maten var også indisk og utrolig god. I India spiser man med høyre hånd og fra bakken. 

Sett helt syke solnedganger:

Noe så utrolig fint. Jeg har aldri sett noe lignede og det var som om hele himmelen sto i flammer! Vakkert. 

Kjørt bil: 


Så gale som vi var valgte vi å leie bil den første uken. Det å kjøre bil der borte var virkelig en opplevelse og ikke lett i det hele tatt. Folk er gale i trafikken og det er nesten som at de prøver å ta sitt eget liv hver eneste dag! Heldigvis gikk alt fint og vi overlevde. 

Surfet:

Jeg har lenge hatt lyst til å prøve å surfe og endelig fikk jeg det. Det var ganske store og kraftige bølger også så jeg hoppet virkelig rett i det. Det var utrolig morsomt og jeg kommer helt sikkert til å prøve det igjen! 

Skadet meg:


En bitteliten surfeskade måtte jo til. Det er helt sykt at det ikke gikk verre enn det det gjorde for fallet mitt var ganske så stygt. Folk kom løpende bort og trodde det hadde gått skikkelig galt! Du kan lese om hendelsen HER

Stand up padling: 

Dette hadde jeg også hatt lyst til å prøve utrolig lenge. Det man skal gjøre er å stå på dette brettet langt ute på havet og rett og slett bare padle rundt. Det er mye vanskeligere enn det ser ut som og det å skulle holde balansen på bølgene er tungt og man trenger øvelse. Etterhvert blir det selvfølgelig lettere, men de første minuttene var harde og vanskelige!

Feiret nyttårsaften:

Jeg gikk inn i 2018 da jeg var der. Veldig morsomt å ikke feire nyttårsaften i Norge. 

Blitt kjent med masse fine mennesker: 

Jeg reiste ned med en venninne som hadde bodd på øya før. Hun kjente en del der borte og introduserte meg for de. Alle var så utrolig hyggelige og jeg er så glad for at jeg har blitt kjent med masse nye mennesker! Elsker det. 

Ridd på hest: 


Da vi en dag lå på stranden kom det noen bort ridende på en fin hest. Vi fikk lov til å prøve og det var faktisk veldig morsomt. Jeg har hatt en egen hest før og kan faktisk ikke huske sist jeg satt på en hesterygg, det var morsomt å få gjort det igjen – og denne gangen i bikini!

Prøvd meg som vegetarianer: 

 Processed with VSCO with c1 preset
I starten gikk det faktisk kjempe bra og jeg var virkelig motivert. Etterhvert som dagene gikk savner jeg å spise kjøtt og det hendte jeg spiste litt kylling og slike ting. Jeg kommer nok fortsatt til å prøve å droppe kjøtt så ofte som mulig, men jeg kan vel ikke kalle meg selv for vegetarianer!

Slo en fremmed mann som mishandlet en hund: 


Da vi skulle dra hjem fra utestedene en kveld gikk vi gjennom stranden med den ene hunden som jeg liker så godt, Mileyka. Vi gikk forbi masse mennesker og plutselig tar en mann å løfter Mileyka opp fra halen, hun skriker og får så klart vondt. Det eneste denne mannen ville var å plage dyret. Jeg sto jo rett ved siden av og det klikket for meg, jeg hater sånne mennesker som ikke har respekt for noe. Det endte med at jeg klappa til han og skrek ”Hva faen gjør du” (ja, på norsk haha..) han kom mot meg og jeg skal ærlig innrømme at jeg ble skikkelig redd der jeg sto. Hadde jeg ikke gått fort vekk derifra hadde han nok slått meg ned haha.. Æsj, sånne mennesker gjør meg kvalm!

Vært til stede der noen har druknet:

Dette var virkelig ikke noe morsomt og det er noe av det ekleste jeg har vært med på! Det er så viktig å være forsiktig når det kommer til havet for man vet virkelig ikke hva som kan skje. Enhver god svømmer kan bli borte på den måten og blir man først tatt av strømningene er det umulig å komme seg ut av det. Hver forsiktig alle sammen!

Lært hvor ekte perler kommer fra:

Det denne mannen gjør er så sinnsykt kult. Han lager smykker selv av perler han finner i havet. Utrolig kult!

__________________________________________________

Det har med andre ord vært en veldig innholdsrik og fin reise. Jeg er så utrolig glad for at jeg valgte å dra og ikke minst for at jeg har prøvd masse nye ting. Det er mye jeg ikke visste om forskjellige ting og jeg føler virkelig jeg har lært masse på denne reisen. Både når det kommer til andre mennesker og kulturer, men også meg selv. Takk for meg – Den Dominikanske Republikk ♡

30 kommentarer

Siste innlegg