Krig i kommentarfeltet – Er jeg feit eller ikke?

//Reklame – annonselenker

LIGNEDE SOLBRILLER – NAKD HER. 

Det siste døgnet har vært ganske så kaotisk med tanke på kommentarer og slike ting på denne bloggen. Det har nærmest vært krig i kommentarfeltet mitt om hvordan kroppen min ser ut og om jeg er feit eller ikke. Folk mener forskjellig og det er helt greit, heldigvis er de fleste snille mot meg og jeg får som oftest bare fine kommentarer fra dere babes. Det setter jeg så utrolig stor pris på, det skal dere vite! Jeg leser alt. Men, det at enkelte kun er ute etter å lage kvalme gjør meg faktisk ganske irritert. Ikke det at jeg tror på det dem sier – jeg vet at jeg ikke er tjukk, jeg vet at jeg ikke er stygg, jeg vet at jeg ikke er en hore og jeg vet selv hva som er sant og ikke når det kommer til andre ting. Jeg bryr meg ikke om hva folk syntes om meg sånn sett, men når enkelte faktisk vil bruke sin tid og energi på å prøve å få meg ned syntes jeg det er veldig irriterende. Folkens, bruk tiden deres på noe annet for jeg bryr meg veldig lite. Jeg syntes nesten det er litt komisk! 

Noe som også sjokkerer meg en del er det at folk forventer at jeg skal ha på meg mere klær på stranden? Er det ikke veldig vanlig å ha på seg bikini eller badedrakt på stranden? Det har jeg gjort i alle år og alle de andre jeg ser på strendene her borte sprader rundt i badedrakt og bikini. Hvorfor er det upassende å legge ut bilder i bikini? Det er sånn alle andre her borte ser meg – i bikini og lite klær. 

LIGNEDE SOLBRILLER – NAKD HER

Hvorfor bryr alle seg så sinnsykt mye om kropp? Det skremmer meg hvor mye folk faktisk bryr seg om andre sine kropper. Det at andre føler seg dårlig og skal begynne å blande inn kroppspress når jeg eller andre for eksempel legger ut et bilde i bikini er helt på trynet. Det er ikke min feil at du er usikker på deg selv på samme måte som at det ikke er Kylie Jenner sin feil at jeg kanskje ikke liker armene mine. Det gjør jeg faktisk ikke bare sånn at det er sagt! Men det er ikke noe jeg kan gjøre noe med, annet enn å trene selvfølgelig.

Jeg skylder ikke på noen andre fordi det er noe jeg ikke liker ved meg selv. Ingen er perfekte og alle har sikkert ett eller annet de ikke liker ved seg selv, men det er det ingenting man kan gjøre noe med. Og hvorfor skal man egentlig? Kropp er kropp og alle er forskjellig og alle liker forskjellig. Det er sikkert mange der ute som elsker armene mine, selvom ikke jeg gjør det. Det er helt sikkert mange som elsker lårene dine selvom du kanskje ikke gjør det. Poenget er – hvorfor bry seg så mye? Man har kun et liv og har fått utdelt en kropp man selv er sjef over. Har jeg lyst på større rumpe og mindre mage er det bare en ting jeg kan gjøre, nemlig trene. Det kan alle. Eller, okei – man kan operere seg, det er opp til hver enkelt. Det beste er jo dog å trene syntes jeg!

Jeg liker formene mine og syntes jeg ser bra ut! La meg like kroppen min. 

68 kommentarer
    1. veit du hva du har en så fin kropp <3 jeg er så misunnelig jeg skulle gjerne hatt kroppen din <3 drit i hva andre mener du er ikke feit eller noe som helst stor. du er akkurat passe og det er sånn det skal vær <3 du må ikke bry deg om hva andre mener for du er flott isabelle <3

    2. Du er nydelig som du er💗 Å du skal være fornøyd med den du er!💗 kunne gjort hva som helst for å være som deg💖😭💗 Å det er trist at folk tenker sånn om seg selv😭💗💖

    3. Om du er tjukk er hvordan du ser det er du strukket så er du tynn om du er strøken så er du tynn

    4. vet du hva? kroppen din og kroppen til andre mennesker er helt unik<3 alle har forskjellige kropper og former. og sånn skal det være<3 du er ikke feit! de som sier det, er bare misunnelige på DIN kropp<33 ikke bry deg om haters. haters gonna hate;) de har lite liv:) haha<33 jeg elsker deg isabelle, du er fantastisk<3333

    5. Du er ikke feit! Du har en helt perfekt kropp som passer perfekt til deg og personligheten din! Alle de som skriver at du er feit og gir deg kritikk er bare sykt misunnelige på deg, siden du er så pen og vakker!<33 Også lurer jeg bare på om hvem som har gitt dem makt til å fortelle deg ar du er tjukk?! Det er jo bare helt tullete!! Jaja uansett ville bare si at du er et fantastisk forbilde for meg og jeg ser veldig opp til deg:)<33

    6. Så bra at du ikke bryr deg om hva folk sier! Du er fantastisk som du er. Selvom du legger ut bilder av deg i bikini eller badedrakt på stranda så er du ikke er dårlig forbilde. Jeg mener hvem går med klær på stranda når de skal bade liksom. Du er et bra forbilde<3
      Elsker deg❤️

    7. ukas spørsmål:blir du iritert eller litt sånn ahhh kutt da når noen skriver/kaller deg for isabell uten e

    8. Du er jo så fin…..hva skjer med folk som må si negative ting🤒unge må stå opp å være seg sjøl
      BE POSITIV👍😍

    9. Kan ikke folk slutte å bry seg, dette har også skjedd med meg. Jeg vet hvordan det er. De fleste som leser har nok ikke hørt om respekt

    10. ALTSÅ HVA ER PROBLEMET MED ØYNENE TIL FOLK?? Isabell er ikke feit, ta på dere brillene og se igjen. Herregud blir helt oppgitt av sånne folk som ikke kan holde ord for seg selv.

    11. Hei!
      Jeg kommenterer ikke ofte, men vil bare si at noen tror kanskje du er «feit» fordi du har former, du har stor rumpe, hofte. Men det skal ikke bety at du er feit, du kler det jævlig godt! Elsker kroppen din! Håper ikke det høres rart ut😂 Men stå på videre med den selvfølelsen du har, du kommer langt med den❤️

    12. Det er dessverre slik at noen ikke har lært seg nettvett og bare vil tøffe seg bak tastaturet. Og dette vil nok ikke stoppe med det første, siden det er alltid en som skal komme med en negativ kommentar… Så lenge du vet hva som er sant og ikke tar deg nær av kommentarene, så kommer du nok veldig langt med det! Stå på, Isabelle! <3

    13. En veninne av meg fikk endel følgere på sosiale medier og var like vakker som deg Isabelle. Desverre tok hun det til seg noe kraftig med alle kroppskommentarene til slutt og strever nå med en spiseforstyrrelse. Det er hjerteskjærende for meg som veninne, og jeg prøvde å gi henne fine kommentarer, men i min egen dårlige selvtillit ble jeg vel mer som for og satte fokus på megselv også når min vakre veninne startet å si hun ikke var god nok. For hva var jeg da? Og slik ble det en negativ spiral. Hun har kanskje drømmekroppen nå, men hun strever ennå. Og hun får fortsatt stygge kommentarer.. for tynn, fortsatt for feit.. aldri bra nok.. Men!!! Hun var fin da, er fin nå og er fortsatt en god person innvendig. Men folk som ikke kjenner henne skal så absolutt fortsatt skrive dritt til henne. Hun fikk desverre nærmere ingen fine kommentarer annet enn feit slik som du Isabelle…. men poenget av denne litle fortellingen er at anonyme kommentarer fortsatt vil komme med negative ting og drittslenging. For tynn, for stor og aldri bli fornøyd… Fordi noen har såpass dårlig selvtillit dem må skrive disse anonyme kommentarene. Og smak og behag kan ikke diskuteres. Det eneste som ikke kan diskuteres er om legen din sier du har fedme og er av risk for sykdommer pga overvekt. Da vil jeg si man faktisk er feit. Ville gjerne bedt om å slutte all drittsnakkingen nå og faktisk tenke litt bedre om segselv. Selvfølgelig syns jeg bloggere og offentlige personer alltid bør være ærlige om kroppsendrende prosedyrer og spesifisere ulike ting dem gjør og annonser på bloggene som forklarer hvordan dem ser ut som dem gjør.. Dem er jo i “spotlighten”.
      Syns man skal gå og snakk til helsepersonell om man har så dårlig selvtillit at man må herse på en blogg, og gå for å få deg hjelp. Gå til lege om du er underernært eller overvektig og start opp noe positivt heller enn å skrive dritt til andre for å føle deg bedre. Negativitet kommer man ikke så langt med, men positivitet kan spre så gode røtter. Jeg personlig syns at det nå får være nok, selv om nett-trollene fortsatt mest sannsynlig ende med å kose seg i kommentarfeltet likevel. Trist, for jeg skulle ønske du fikk litt finere kommentarer Isabelle. Ikke glem disse fine langs veien, og har du noengang tvil på degselv håper jeg du har gode venner og støtteapparat. <3

    14. Det er litt rart da att det eneste du legger ut er att folk synes eller synes ikke att du er feit og du sier jo att du ikke bryr deg men det virker litt sånn.

    15. Altså “høy selvtillit at det overgår fakta” …..høy selvtillit er noe alle burde ha!! Det er viktig!! Og hva er fakta? Tåpelig!

    16. Du har utrolig fin kropp! Fine former og skikkelig «lady»! Så ikke bry deg om de som rakker på deg, sjalusi hele veien. Du er super flott!!:)

    17. Hallo du er ikke feit! Du har en driiit fin kropp helt perfekt faktisk💕 Bare drit i dem som sender hate og de som sier at du er feit. Du er virkelig ikke feit! Du har en perfekt kropp💕 Alt ved deg er helt perfekt💕 Utsenedet ditt er perfekt💕 Du er driiiit pen uten sminke❤️ Og alt er bare Helt perfekt💕❤️ Love you soooooo much❤️💕💕💕💕

    18. Altså eg skjønner ikkje Koffor det skal bli hate av å vere feit folk har like mye rett som tyne folk å legge ut bikini bilder synes eg PS Isabell du er ikkje feit altså det var ikkje de eg skal fram til men de eg skal farm til er tynne,ikkje feit men ikkje mega tynne, og litt feit har like stor rett til å legge ut bikini bilde ily❤️❤️

    19. Du er akkurat fin som du er.💕Ingen trenger å si stygge til Isabelle.💕Hun er så fin å flott.Du og Martine er de fineste og kuleste og flottaste bloggerne og YouTuberene i helle hele verden…💜💙💖💗💕

    20. Visst du er tjukk hvordan ser de som er «tynne» ut da? Du er fantastisk fin instagram hare en kjempebra selvtillit som verken er for stor eller for liten. Hadde de som sier du er tjukk møtt en person på gata som var ganske lik deg hadde de nok ikke reagert noe serlig på det, de sier det nok bare pga oppmerksomhet, eller fordi de ikke liker seg selv eller så er det bare fordi du er kjent. For å lage litt kaos. Elsker deg Isabelle, du er fantastisk!

    21. Du er perfekt som du er nå❤️ Du er også forbildet mitt og jeg gjør alt for å se ut som deg. Jeg skal farge og klippe håret mitt snart som ditt✨ PS: jeg har skrevet et innlegg om deg på bloggen min🌹

    22. Du er ikke feit i det hele tatt, du har jo helt flat mage. Må faktisk le over at folk sier du er tjukk eller litt tjukk, fordi det blir så dumt

    23. Du er kjempe vakker! Alle som hater og sier at du er feit (noe du ikke er!!) er rett og slett bare sjalue, haters gonna hate, men det er som oftest ikke sant det de finner på. Jeg syns du er et utrolig bra menneske du stråler som sola på alle vinkler!! Fortsett med det, og ikke la noen folk slenge dritt te deg!! Du er perfekt Isabelle! Du må ikke la noen stoppe å legge ut bilder av deg på stranden, alle er forskjellige! Noen har former, noen syns de har for mye, noen for lite. Men det viktigste er at alle er spesielle på hver sin måte både på utstråling og utseende, keen going Isabelle!! Heier på deg❤️

    24. Du e overhode ikke tjukk! Du har en utrolig fin kropp! Det må virkelig være noe galt me øynene til folk om de syns du e tjukk! Du e HELT perfekt😻 Loveu💞

    25. Hei jeg har et lite tips til deg jeg er makeup artist ogser veldig mye på bloggen din og ville bare si hvis du er ukomfertabel uten sminke har jeg tips store forskjellen mellom med og uten sminke på deg er vippene så tar på vipper uten noen annen sminke , kommer til å føle deg komfortabel uten sminke ville bare si det du har jo så fin hud uten hudormer og kviser så du burde benytte det

    26. Du ser kjempe bra ut! Drømmekroppen, du ser frisk og slank ut! At du har silikon syns heller ikke, du ser så naturlig og sunn ut 🙂 Jeg vurderer selv å ta silikon da jeg har ikke noe som helst pupper og det plager meg viiirkelig. Hater å vise meg naken foran folk, selv folk jeg stoler på (mamma, kjæreste, gode venninner etc) men jeg vil ikke se “fake” ut heller men når jeg ser på deg så ser jeg at sillikon kan se veldig naturlig og fint ut.

    27. Ganske latterlig at du kommenterer noen frekke ting i ditt eget kommentarfelt for å bruke det som clickbait på snap! Veldig synlig når kommentaren virker som noe ingen hadde skrevet, er postet f.eks 17:30 og er ute på mystory 17:31? Blir litt dumt.

    28. Hvis folk sier du er feit, har de et stort problem! De skulle gått til Specsavers ahaha, men folk kan ikke bare si sånn om folk når d faktisk ikke er sant i d hele tatt! Hallo folk må jo tenke dette e jo d som gjør at bloggere opererer og sånn! Men i alle fall hvis noen sier d til deg så må du bare drite i d!!! For d er apsulutt ikke sant, du e den fineste og snilleste personen i verden og hvis folk vil hate på deg har de ikke et liv! Håper det går bra m deg! Håper du og Martine kan komme til Bergen så jeg får møte dere<3 ELSKER deg og ikke hør på de som snakker så usant som d der!<33 Hilsdn en stor fan Tuva<3

    29. DU ER DRITPEN!! Du har dritfin kropp og du er DRITPEN!! Du er ikke tykk i det heletatt for meg! Ikke bry deg;) Jeg skjønner ikke at folk kan skrive sånne ting!❤️

    30. Hei! Elsker innleggene dine! (Snap: Maria-sf) men altså, la oss komme til saken….du kan si du ikke skjønner hvorfor folk bryr seg så mye om kropp. Men det er sikkert bare fordi du har lært deg og være fornøyd med deg selv, og det er en gave. Mange slutter og spise, osv fordi de føler seg overvektige når de kanskje ikke r d. Assa jeg var jo i en periode der jeg nesten ikke spiste osv men dro til lege da og nå for hjelp. Jeg syns det er vannskelig og se andre har det vondt og ha det vondt selv. Jeg skulle bare ønske at alle ble respektert for hvem de er og ikke må endre på seg eller forandre personlighethet for at noen ikke liker deg for hvem DU ER! Det er seriøst helt meningsløst. Men følger alle der ute som har det vondt inni seg og som sliter om forskjellige grunner. 💕💍

    31. KOMMNTAR TIL ALLE SOM HATER
      Du sier mye bra i dette innlegget! Og jeg er ikke den smaleste og jeg selv føler at det blir veldig rart av folk i kommentarfeltet og kommentere tykk eller tynn. Det er ikke noe tykk eller tynn du er bare deg selv. Det henger ikke en merkelapp rundt halsen der det står (tykk) (tynn)
      Alle er forskjellige, og det må man respektere !

    32. Isabell uansett hva folk sier ikke tro du er sjukk!😘😘Du har en av de fineste kroppene jeg har sett⭐️Og i tilleg har du en Fantastisk personlighet❤️.Du er en kjempefin person både utenpå og innenpå😍💋.Og det er det som er viktigst 💋💋💋Du er et forbilde for meg og mange andre å det Kjønner jeg godt😘

    33. Du er helt perfekt 💋Du er fin både utenpå og innenpå⭐️Du har en av de fineste kroppene jeg hvet om og er ihvertfall ikke sjukk😘👍🏼Du er et forbilde for meg å mange andre😍Å det Kjønner jeg godt😍Noen skal bare hate på alt men ikke bry deg om dem👍🏼💖

    34. Helt tragisk hvordan ingenting er godt nok for “folk” (vet ikke om de kan kaller folk engang…) Altså, noen bloggere får tyn og hat fordi de er “for tynne” og noen fordi de er “for tjukke”. Jeg skjønner ikke at folk gidder kommentere på størrelsen til andre whatsoever! Få dere et LIV med INNHOLD! Folk er som de er, punktum! Du er ikke feit i det hele tatt, folk er bare tjukke i hodene sine.

    35. De som sier Isabelle er tjukk er alle typ under 14 år og de forventer at Isabelle må være typ som en 10 åring uten noen form for kvinnelige former! Alle som er ferdig med puberteten vet at Isabelle er goals som fan, ingen sjel ville sagt noe annet!

    36. Du er super fin,tynn,kul,morsom,positiv og verdens beste forbilde eg er takknemlig for at du er den du er eg syns det er kjempe gøy og se på deg og Martine så klart. Dokke passer godt til og være bestevenner og dokke er heldige som har kvarandre for begge er smarte snille og masse meir og det er super bra at du synes du er tynn osv for det er berre sannheten det er berre ikkje alle som har god smak 💗🙈

    37. Du har curves, du er ikke feit. Easy peacy lemom sqeezy. Du har en sånn typisk kropp som gutter synes er deilig å pule. Ja, ikke for å være nasty altså.

    38. Fyfaen. Hva skjer med verden?! Om du har curves så blir man kalt feit. Om man ikke har d blir man kalt «for tynn» om man ikke har merkeklær så blir man kalt fattig. Om man har d blir man kalt bitch fordi man har så «mye» hvis man har et merkeklesplagg. Går man med «lite» klær blir man tydeligvis en hore. Om man er hyggelige med mange gutter blir man et slut. Skjønner meg ikke på verden

    39. Halo du har jo drømme kroppen te alle du har former og du er ikke for tynn eller for stor du er perfekt👌🏼❤️❤️😻

    40. Syns det er så rart at folk føler et behov for å kommentere andre sin kropp. Vi vet alle at du er sunn og i matveien, og selv om jeg ikke har lest bloggen din så mye så syns jeg personlig det ser ut som du trener som nødvendig. Folk har fått et sånn bilde av kropp som gjør at alle skal se ut som modeller. Dessverre har mange modeller spiseforstyrrelser og er usunne i både matvei og overtrening. Du er nydelig, og om du noen gang får slike kommentarer er det bare å heve seg over det. Du er et stort forbilde for mange, og om noen ser på bildene dine som kroppspress så bør de bare holde seg borte fra både internett, stranda, syden eller andre plasser der veltrente og vakre mennesker faktisk viser seg i mindre klær enn i kalde nord. Du er en inspirasjon for meg i både matveien og treningsmotivasjon. Fortsett som du gjør!

    41. Og vi jenter syter over kroppspress, samtidig som vi drar hverandre ned og kaller hverandre feite. Er så dobbeltmoralsk og blir flau av mange av disse kommentarene. Det oser sjalusi og lysten på å rakke ned på andre blir stor fordi man selv er usikker på sin egen kropp. NÅR skal vi jenter backe hverandre opp for å poste bilder i bikini og vise frem kroppene våres, uansett form og fasong? Herregud, folk må serriøst VÅKNE OPP snart. Dette er en HELT normal, sunn, fin kropp, og den kroppens finnes ikke feit! Jeg vil si jeg er i ca samme strl som Isabelle, og jeg vet selv at jeg heller ikke er feit, og har aldri i mitt liv fått høre jeg er det selvom jeg har postet bikinibilder. Ikke bare har jeg og da helt sikkert Isabelle en normal BMI som kan “bevise” dette, men altså herreguuuud – se da folkens. Syns det blir for dumt. Hva er det som er så “feit” med denne kroppen? Hvor er fettet alle snakker om som definerer en person som feit? Hvordan er en tynn person da hvis denne kroppen er “feit”? Blir helt satt ut, og dette er nok et eksempel på det sjuke samfunnet vi lever i nå i 2018. Kjære dere som mener denne kroppen er feit, Google “feit eller fat”, så skal dere få se ekte feite kropper. Jesus, ISABELLE du ser rålekker ut! Og håper dere som kaller denne kroppen feit snart klarer å endre tankegangen deres, fordi dere er faktisk krops-forstyrret, da dere ikke ser forskjell på en normal og overvektig kropp. Det er trist, det er sykt, men først og fremst håper jeg dere alle får hjelp og at dere én dag klarer å sette pris på deres egen kropp, og at dere setter ned standaren for hva en feit og en normal kropp er.

    42. Du er ikke feit du er drittynn i forhold til mange andre, du de som sier at du er feit er kanskje sjalu. Ilu Isabelle ❤️❤️❤️

    43. Folk ser tydeligvis ikke forskjell på fedme og det å ha former.. Du har helt sykt fine former😍😍 Hvorfor skal folk hate kvinnekroppen, det er sånn vi er skapt: med pupper, hofter osv. Jeg synes nesten vi skal vise mer av den uansett hvordan den ser ut, alle er perfekte😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg