Ble nesten nektet inngang til landet

Processed with VSCO with c1 preset

Hallo alle sammen♡

Når man er ute å reiser er man ofte veldig stresset, giret, sliten og lei. Det var hvert fall jeg da vi skulle reise fra Oslo til den dominikanske republikk. Vi reiste på natten så jeg hadde heller ikke sovet noe og det verste som kunne skjedd skjedde! Vi ante fred og ingen fare, gledet oss masse til tur og varmt vær i vente. Vi hadde en ekstremt lang tur foran oss og trodde vi hadde alt vi trengte.

Det var lang kø ved innsjekken og vi begynte å få litt dårlig tid. Etter ganske lenge med venting var det endelig vår tur til å sjekke inn bagasjen og komme oss av gårde. Det første vi får beskjed om i skranken er at vi er nødt til å ha ETA, det hadde vi begge to – trodde vi hvert fall.. Siden vi skulle mellomlande i Canada trengte vi ETA til Canada noe vi ikke hadde. Begge to hadde ESTA, men det var til USA. For å være helt ærlig så trodde jeg det holdt, både jeg og venninnen min hadde googlet litt angående ESTA og vi fant ingenting om at vi måtte ha eget ETA til Canada bare for å mellomlande. Altså hvorfor må man det? ESTA er ESTA tenkte jeg og alle andre jeg har pratet med dette om! Vi skulle ikke engang inn i landet og begge hadde ESTA som var gyldig i USA. Jeg syntes personlig det er veldig rart!

Uansett, damen i skranken var heller ikke så veldig hjelpsom – det var faktisk litt ubehagelig å stå det når denne damen var på kanten til frekk og sur. Vi fikk kun beskjed om å gå ut av køen, stille oss på siden og søke om ETA på nett der alene. Vi ble nektet inngang.. Du kan tro vi fikk panikk? Flyet vårt gikk om en time og der sto vi med nektet inngang til landet og null ETA. Jeg lyver ikke når jeg sier at svetten rant og tårene nesten trillet! Jeg hadde gledet meg så masse til denne turen også skal et lite papir dokument ødelegge for meg. Vi kjappet oss til siden, åpnet mac?en og begynte å søke om ETA til Canada. Det som var sinnsykt skummelt med dette var at det kan ta flere timer å få svar på om papirene er i orden, det kan ta opp til 72 timer og det hadde ikke vi tid til. Flyet gikk jo om kun 1 time!

Vi trykket oss gjennom i full fart og var super nervøse og redde, jeg så for meg flyet kjøre uten oss inni og den følelsen jeg hadde i disse minuttene går det ikke an å beskrive engang. Gud så stresset jeg var! Det plinget heldigvis i telefonen min noen minutter etterpå og det var en mail om at ESTA er ok, og at det er greit at jeg flyr til Canada. Den følelsen jeg fikk da går det heller ikke an å beskrive! Så lettet og glad tror jeg at jeg aldri har vært før. Vi gikk tilbake til damen i skranken og viste henne mailen, hun slapp oss inn og vi fikk endelig starte reisen vår!

Dette må være en av de reisene jeg har vært mest stresset over. Jeg har jo hatt flere episoder når det kommer til dette med ESTA, jeg har faktisk skrevet om dette på bloggen før – men det var da vi skulle hjem fra Mexico etter innspillingen av Paradise Hotel. Da var det noe tull med ESTA igjen og jeg ble faktisk stående igjen i Mexico helt alene. De andre deltakerne og de som var ansvarlige for oss måtte rekke flyet sitt, et fly jeg ikke kom meg på da det skulle mellomlandet der jeg ikke hadde ESTA. Da var jeg også rimelig stresset og lei meg, alt gikk jo bra til slutt. Det går som regel bra til slutt, men man er likevel stresset og redd når slike ting skjer!

Jeg vet at jeg kanskje burde søkt opp og gjort meg litt mere klar, men jeg ante faktisk ikke at man måtte gjøre og ha så mye gjort for kun en mellomlanding! Da vet jeg hvert fall det til neste gang og kommer nok aldri til å gå på denne smellen igjen. 

 Processed with VSCO with c1 preset

Har noe lignede skjedd med deg før?

__________________________________________

Nå sitter vi i Canada, endelig! Reisen har faktisk gått ganske fint og tiden har gått fort, nå mangler vi bare en flytur som tar oss til Den dominikanske republikk så skal vi kose oss i varmen i to uker. Canada er forresten verre enn Norge, når det kommer til snø og kulde. Det er seriøst helt hvitt her og nesten snøstorm. Jeg kommer til å snappe mye fra reisen og oppdatere masse på Snapchat så det er bare å legge meg til, der heter jeg: isabelleeriksen ♡

Ha en fin dag videre babes, vi blogges når jeg er fremme! Love you all♡

17 kommentarer

Siste innlegg