La oss snakke om penger og dyre merke vesker

//Reklame – annonselenker

 Processed with VSCO with b5 preset​MORGENKÅPE – BIKBOK HER

Det siste døgnet har jeg tenk masse. Tenk masse på mennesker som skal pirke på alt og henge seg opp i hver eneste ting som andre mennesker gjør! En ting jeg aldri har forstått og helt sikkert aldri kommer til å forstå heller er slike mennesker. Nett troll og haters som jeg liker å kalle det. Folk som rett og slett ikke unner noen andre enn seg selv noe godt! 

Bloggere får alltid masse hat for det vi gjør og hat for at vi tjener alt for mye penger på ting som egentlig ikke er en jobb. Det at enkelte bloggere og influencers tjener mer penger enn leger og kirurger er helt sykt ja jeg vet, men sånn er det bare. Reklame og slike ting er verdt utrolig mye og det kan ingen gjøre noe med. Jeg som blogger klager ikke på det og det hadde ikke du heller om du hadde sittet i en bloggers posisjon. Du hadde elsket det!

Bloggere får masse kritikk for pengebruk og hvordan man velger å leve livet sitt og dele det på nett. Det er veldig mange som mener at bloggere viser frem et liv på nett som er umulig for andre å leve, noe som helt sikkert kan være sant! Det er ikke alle som har råd til å kjøpe seg flere Chanel vesker og masse merke klær, det er helt normalt å ikke ha penger til det. Det er også helt normalt å ikke ønske å bruke pengene sine på det. Folk må da få bestemme selv? Bruke pengene sine som man har tjent opp på hva man vil. Ønsker man seg en dyr ting og har klart å spare opp til det eller rett og slett bare har de pengene, ja da skal den personen få lov til å unne seg den tingen som gjør dem glad hvis man ønsker det. En hver person som hadde hatt masse penger hadde da brukt de pengene, på hva kan være det samme. 

 Processed with VSCO with b1 presetMORGENKÅPE – BIKBOK HER

I går kjøpte jeg meg en veske på H&M fordi jeg syntes den var fin. Den så utrolig stilig ut og jeg har selv ikke noe imot å kjøpe og bruke ting som er billige så lenge jeg syntes det ser fint ut. Grunnen til at jeg også delte dette på bloggen var fordi jeg ville dele det med dere og kanskje gi dere et tips om at en kjempe fin veske ikke trenger å koste så masse! Jeg fikk en kommentar som irriterte meg ganske mye, den hørtes slik ut:

”Har du ikke råd til designer vesker? Siden du kjøper en veske fra H&M og ikke viser frem veskene dine. Litt rart å gå i sånn veske når man har en veske hjemme som er merke, de fleste pleier kun å holde seg til en av delene”
Mitt svar til deg – Jo jeg har råd til designer vesker, jeg har flere hjemme. Hadde jeg ønsket meg enda en designer veske så hadde jeg kjøpt meg det. Kanskje jeg også skal gjøre det! Da får jeg vel også enda mer kritikk og hat. Da jeg så denne vesken på H&M syntes jeg den så fin ut. Prisen var heller ikke mye, derfor valgte jeg å kjøpe den da jeg plutselig kan få bruk for den til noe. 

Vanskeligere enn det er det ikke. Hva er feil med å kjøpe seg noe som er billig? Så lenge jeg syntes det er fint er det helt greit uansett om den hadde kostet 500,- eller 50 000,- 

 Processed with VSCO with b1 preset
MORGENKÅPE – BIKBOK HER

♡ Peace & love and do what you want to do ♡

24 kommentarer

Siste innlegg