Naturlig makeup look – STEP BY STEP + Favoritt produkter

//Reklame – annonselenker

💄 NO MAKEUP – MAKEUP LOOK 💄

Noen ganger er det veldig deilig å ikke bruke sminke og slippe det styret med falske vipper og slike ting. Jeg trives best med en del sminke, men det er enkelte ganger jeg ikke orker å fikse meg så veldig mye. Likevel vil jeg se fresh og fin ut. Da passer det perfekt med en naturlig sminke look som går raskt og er enkel å gjøre.

– STEP BY STEP – 
 

 Processed with VSCO with c1 preset


Jeg starter med å påføre min favoritt krem på steder jeg kan bli tørr i huden. Jeg bruker denne kremen til så å si alt og den fungerer perfekt til tørr hud både i ansikt, på kropp og ikke minst på leppene. Kremen er fra Elisabeth Arden, du kan finne den HER

 Processed with VSCO with c1 preset
Deretter bruker jeg et serum fra By Terry. Dette er så utrolig bra og det gir en så utrolig fin glød til huden din. Serumet skal også være bra for huden og passer både under sminke og alene. Huden ser mye friskere ut med en gang! Jeg elsker det. Du kan finne serumet HER

 Processed with VSCO with c1 preset

Jeg påfører dette med en fuktig beauty blender. Jeg elsker denne svarte fine beauty blenderen, den er så fin. Ikke minst så er den utrolig bra og blender alle produktene raskt og perfekt. Du kan finne helt lik beauty blender HER


Så bruker jeg en ganske så lys concealer, jeg påfører dette mest under øynene for å bli kvitt mørke poser og for å lysne opp litt. Jeg bruker beauty blenderen min til å blende produktet utover. Min concealer er fra Urban Decay og jeg digger den. Du kan få kjøpt en like bra concealer HER

 Processed with VSCO with c1 preset

 Processed with VSCO with c1 preset


På tide å sette krem produktene med et setting pudder. Her bruker jeg bare et lyst fint pudder, mitt pudder er fra Frøya. Du kan finne et like bra pudder HER. Jeg bruker en kost fra Real Techniques, du kan finne denne kosten HER

 Processed with VSCO with c1 preset

 Processed with VSCO with c1 preset


Da var det endelig på tide å få litt farge i ansiktet. Da bruker jeg bare et vanlig solpudder å påfører ytterst i pannen, under kinnbenene og litt rundt om i ansiktet jeg ønsker litt ekstra farge. Et fint solpudder kan du finne HER. Kosten jeg bruker er fra Real Techniques, du kan finne den HER

 Processed with VSCO with c1 preset


Over til min favoritt del av sminken. Highlighter! Jeg elsker higlighter og en fin glød i ansiktet. Jeg bruker en highlighter fra The balm som er super bra og jeg har brukt denne av og på så lenge jeg kan huske. Du kan finne highlighteren HER. Kosten jeg bruker er fra Real Techniques, du kan finne den HER

 Processed with VSCO with c1 preset


På tide med litt sminke på øynene. Dette skulle være en veldig naturlig og fin look, derfor valgte jeg bare å bruke brynsgelé isteden for å tegne brynene mine. Brynsgelén min er gjennomsiktig og gjør slik at brynshårene sitter der de skal. Min gele er fra Maxfactor, du kan finne den HER. Jeg tok også på et lite lag med maskara, kun slik at vippene mine skulle bli mørkere. 

🖤

– Favoritt produkter til denne looken – 

 Processed with VSCO with c1 preset
Jeg elsker disse kostene og bruker dem til alt av sminke. Jeg har hatt disse så lenge jeg kan huske og syntes de er utrolig behagelige å bruke. De er myke, de røyter ikke og de ser fine ut. Til denne looken brukte jeg bare disse tre kostene, men jeg har mange flere i samme merke. De er døds bra! Trenger du eller ønsker du deg nye koster, anbefaler jeg disse på det sterkeste. Du kan finne dem HER

 Processed with VSCO with c1 preset
Jeg er ikke noe stor fan av å bruke masse forskjellige ”rense” produkter i ansiktet og er veldig sløv når det kommer til å ta vare på huden min. Det hender jeg får tørr og uren hud slik som alle andre og da er det denne kremen jeg alltid smører på. Den kan brukes til absolutt alt, og det er det jeg elsker ved den. Jeg bruker den i ansiktet, jeg bruker den på leppene, jeg bruker den på vippene mine og jeg kan bruke den på kroppen. Trenger du en god krem så anbefaler jeg deg til å teste ut denne. Du kan finne den HER

 Processed with VSCO with c1 preset
Dette serumet gir deg en utrolig fin glød i huden uansett om du skal bruke sminke over eller ikke. Det skal også være bra for huden og gjevne ut hudtonen din! Jeg personlig elsker å bruke dette alene hvis jeg ikke skal sminke meg. Rett og slett bare for å se freshere ut og føle meg bedre. Jeg bruker dette serumet under sminken min også selvfølgelig. Du kan finne serumet HER

 Processed with VSCO with c1 preset
Sist men ikke minst, min fantastiske beauty blender. Jeg skjønner ikke hvordan jeg klarte å påføre foundation før da disse fantastiske tingene ikke fantes. Jeg har prøvd å påføre med en børste nå i ettertid, men jeg klarer det faktisk ikke. Sminken ser jo ikke ut da.. Det finnes mange forskjellige typer beauty blendere, og det er andre som kan være veldig harde og rett og slett ikke noe gode. De er som oftes falske! Denne beauty blenden er myk og fin, du kan finne den HER

Jeg håper du likte dette innlegget og har lyst til å teste ut noen av mine favoritt produkter, hvis du ikke har gjort det enda. Hva syntes du om den naturlige sminken? Personlig trives jeg best med litt mer, men syntes jeg kledde dette også. Hva syntes du?

18 kommentarer

Siste innlegg