Slik ser du bra ut på bilder – Se tynnere ut og få større rumpe

Hallo alle sammen♡

Jeg får ofte spørsmål om hvordan jeg tar bilder og hva jeg gjør for å få fine bilder. Det er faktisk ikke bare bare slik som de fleste tror og det å få det perfekte bildet kan ta veldig lang tid. Jeg som blogger og driver med sosiale medier tar så å si bilder hver eneste dag og jeg elsker det. Det er en grunn for at jeg fortsatt driver med dette og det er fordi jeg elsker det. Jeg syntes det er utrolig morsomt at dere spør meg om råd når det kommer til bilder og slike ting, nettopp fordi dette er noe jeg elsker å gjøre selv. Det beviser jo også at dere liker det jeg gjør!

Processed with VSCO with c1 preset

Det er en del ting jeg tenker på når jeg tar bilder, derfor tenkte jeg å komme noen tips til hvordan du kan få de fineste bildene av deg selv. Jeg vil også bare si det at bilder på spesielt Instagram er det masse triks og fiks bak så ikke tro på alt du ser. Nå snakker ikke jeg bare om meg selv, men om folk fra hele verden og spesielt modeller og store kjendiser. Øvelse gjør virkelig mester, det gjelder med fotografering også! Man må finne ut selv hvordan man ser bra ut på bilder, og det man må regne med mange mislykkede bilder før man får det perfekte! 

– Selfie & bilde tips – 

📸 Lys – Noe av det aller viktigste når det kommer til fine bilder er lyset. Dagslys er noe av det beste samme med studio lys og ring light selvfølgelig. Personlig bruker jeg ringlight lys hver eneste gang jeg tar selfies. Har du bra lys er det ingen tvil om at du også kan få kjempe fine bilder. 

📸 Vinkel – Vinkler er også kjempe viktig når man skal ta bilder. Spesielt når man skal ta bilder av hele kroppen! Når jeg står og skal ta outfit bilder for eksempel liker jeg at bilde blir tatt litt nedenfra. Står jeg også med ryggen til liker jeg at bildene blir tatt enda lenger nedenfra, da ser det ut som man er mye høyere og tynnere – og det ser ut man får mye større rumpe! Det klager ikke jeg på hvert fall. 

📸 Kamera – Kamera og hva du tar bilde med har også en stor del å si. Et bra kamera gir god kvalitet og hele bildet blir mye finere! Iphone kamera fungerer også veldig bra og kameraene på telefon har blitt veldig bra. Jeg foretrekker å bruke et speilrefleks kamera eller mitt Canon G7X kamera, da syntes jeg bildene blir mye finere. 

📸 Posering – Posering og hvordan man står har mye å si. På bilder pleier jeg alltid å overdrive masse og virkelig stå på måter jeg aldri har stått før haha.. Det som ofte føles veldig rart i virkeligheten ser veldig kult ut på bilder. Så push ut rumpa, frem med puppene, og poser masse som du aldri har gjort før. Dette gjelder selvfølgelig til en viss grad! 

📸 Sminke – Når du skal ta bilder har faktisk sminke en god del å si. Sminker du deg spesielt til en photoshoot kan det være lurt å bruke litt mer enn vanlig da mye av sminken ”forsvinner” i bildet. Baking og slike ting når man skal ta bilder er dog ikke så veldig lurt. Tar man bilder med blits da, kan man se helt hvit ut under øynene og der man har baket – det blir ikke akkurat så veldig fint! 

📸 Bakgrunn – Bakgrunnen er jo også veldig viktig. Å ha en ren og fin bakgrunn er etter min mening det aller beste! Det ser jo ikke akkurat så veldig bra ut når man har det rotete og når det ligger masse rart rundt omkring i bildet. Hvis jeg har det rotete rundt meg pleier jeg å flytte på disse tingene som jeg ikke vil ha med på bildet hehe.. Hvit vegg er helt klart en favoritt, samme som natur og et fint sted ute. Det kommer selvfølgelig veldig an på hvor jeg er også, er lyset utrolig bra mens bakgrunnen ikke er helt perfekt bruker jeg selvfølgelig det bildet hvis jeg syntes det er verdt det.

📸 Redigering – Jeg redigerer alle bildene som jeg legger ut, ikke veldig mye men litt. Det tror jeg alle gjør, legger på et filter og redigerer lyset litt. Bildene kan bli så mye finere med litt redigering. Personlig liker jeg bilder som er lyse og fine – og ganske naturlig. Jeg liker ikke alt for redigerte bilder, det skal jo se ut som man ikke har redigert bildet. Redigerings programmene jeg bruker er VSCO for lys og filter, så bruker jeg Perfect365 for finere hud osv. 

 Processed with VSCO with c1 preset

45 kommentarer
    1. Takk de blir nytige♥️♥️😻 og foresten kan du komme til strømmen storsenter en gang og si at du skal ditt♥️♥️Hadde vært så fantastisk å se deg😻😭har møtt deg 1 gang og det var i togstasjonen i drammen😂🤗

    2. Hei, jeg lurte på om du har et normaltforhold med søsknene dine eller er det litt mer sånn venner? Elsker deg!<33

    3. Gjett hvem som gikk ut i snøten får å ta noen bilder og ente med dritbra, slanke og bare helt supere bilder til Insta:)) Utrolig gode tips som funker superbra inne og ute❤️❤️

    4. Altså dette er ikke hat, men jeg synes det er litt dumt at du oppfordrer unge jenter til å se tynnere ut! Å at de ikke har stor nok rumpe! Dette var dumt Isabelle beklager!😒

    5. Unnskyld meg, men sånne innlegg som dette er det som skaper kropsspress for unge lesere. Du er mest trolig helt klar over aldersgruppene som leser bloggen din(?) og nårr du da velger å legge ut ett innlegg om hvordan du ser bra ut på bilder, så får unge ett syn på att det er dette som er pent. For at jeg skal være pen så må jeg ha store pupper, stor rumpe MEN flat mage. Det er langt ifra alle som ser sånn ut naturlig(noe du heller ikke gjør) og nårr di da ikke oppnår dette så kan det føre til alvorlige konsekvenser. Det er sånne innlegg som dette som skaper kroppspress. Sorry to say it, men du må skjerpe deg.

    6. Hei jeg hetter Henriette jeg er din største fen alle sier det men jeg er den største jeg elsker deg jeg vil bli akkurat som deg når jeg blir stor jeg har set alle videoen dine på YouTube en din og Martine sin jeg vet alt om deg håper du ser denne kommentaren plis følg meg på snap jeg hetter holsenstokke07 plis se dene kommentaren I Love You

    7. Herregud, dere som velger å lese bloggen! Isabelle kan legge ut hva faen hun vil! Hennes blogg ikke deres:)!

    8. det er ikke isabell som lager kroppspress. det r noe msn leger på seg selv, og dette r vare isabell sine meninger

    9. Slutt med sånne innlegg!! Alt er ikke utsende!!!Merker at jeg bli irritert!😭 Finn noe annet å skrive om! Hvorfor skal man egt få større rompe på bilder… FAKE

    10. Ærleg talt skjerp dere Isabell har en av Norges mest leste blogger og dere slenger dritt? Jeg tror Isabell vet kva hun gjør ho er ikke en unge. Og viss dere/noen av dere ikkje likte deg så er det greit det skal man respektere men ærlig talt ho er på en måte en proff blogger ho trenger ikke «tips» fra dere. Elsker deg Isabell fortsett og nyt livet🤩❤️❤️❤️

    11. Bare blås i alt det stygge folk sier❤️ De er bare misunnelige på den bra personen du er❤️ Elsker deg❤️ PS slutt med alle de stygge kommentarene folkens❤️ Isabelle kan ikke noe for at hun er så pen og sånn❤️😘

    12. Jeg føler skikkelig på kroppspress vi har fått ei ny jente i klassen og hun stirrer på meg hele tiden i gym, hun ser ned på underlivet mitt og når jeg bøyer meg får å plukke opp noe så glaner hun på puppene mine. Jeg har sagt i fra til lærer, men det virker ikke som om de bryr seg. Hva skal jeg gjøre?

    13. Erlig, du er faen meg ikke klar i hode ditt! Syns det er morsomt liksom og at andre skriver dj lager kroppspress, dette er seriøst! Begynn og tenk litt på andre og ikke kun degselv, du er ikke dronningen her i verden! SKJER DEG! Hvordan man skal se tynnere ut, få større rumpe og pupper, fy faen du er dum i hode ditt! Du lager så jævlig kroppspress jeg spyr🤮 Men kan ikke forklare hvor dum du er sånn serr! Du virker som en jævla fjern blondine herregud!!!

    14. Kan ikke være lett å være blogger, du svarer på spm du får, også starter folk å klage på svarene….. ikke sånn det skal være

    15. Skjerp dere ! Isabelle lager ikke kroppspress! Hun gir tips til hvordan man kan se fin ut på bilder ❤ Jeg synes tipsene var sykt gode og må selfølgelig prøve dem❤

    16. jeg er en veldig stor fan og leser derfor alle innleggene dine, jeg syntes du er utrolig fin og jeg elsker virkelig alle inleggene dine. men akkurat dette innlegget påvirket meg litt.. at man skal posere med større rumpe og vise fram puppene? jeg skjønner det sikkert er gøy når gutter sikler etter insta bildene dine og at det er fint med stor rumpe osv. men jeg føler at på ?posering? så burde du skrevet noe som at man kan possere akkurat hvordan man vil, at rumpe og pupper ikke har mye og si fordi man er akkurat like fin. itillegg burde du skrevet noe om at man ikke trenger sminke, alle er naturlig pene men selfølgelig kan få sminke seg om de vil.
      det er alt fra 3. klassinger som leser bloggen din, altså som 8-9 åringer så skal de tenke at de må posere med pupper og rumpe? nei det blir feil. ungdommer som bare går i 8-10 føler vell allerede nok kroppspress. jeg føler du og alle de andre bloggerene bør fokusere på det at alle er fine på bilder med eller uten store pupper eller rumpe.

    17. Anonym: Dette er hvordan jeg tar mine bilder og hvordan jeg liker å ta mine bilder. Jeg har aldri sagt at man SKAL gjøre det slik. Jeg fikk spørsmål om jeg kunne lage dette innlegget og da gjorde jeg det 🙂 Ser ikke noe problem med det heller <3

    18. Her er jeg enige med de som skriver at du skaper kroppspress. Vi er ikke hårsåre og vi blir ikke lei oss, men ting som dette kan gjøre at vi føler vi ikke er bra nok. Dette er ikke noe hat, men man er bra nok uansett om man er tynn eller tjukk, har store pupper eller små, eller har stor eller liten rumpe og det er ikke det du vinkler til i dette innlegget. Tvert i mot, så fremstiller du det sånn at for å være fin, må man ha en del ting som mange ikke har. Jeg håper du ikke fortsetter med sånne innlegg og tenker deg litt bedre om.

    19. Helt enig med kommentarene som syns dette er kroppspress. Du som er et forbilde for mange burde skjerpe deg Isabelle

    20. Det at folk har bloggere som forbilder / vil prøve og jukse seg til større rumpe osv er det sykeste jeg har hørt. Dere jenter som har dem som forbilder osv er virkelig hjerneskadet. Hvor er hjernecellene liksom?

    21. vil på langt nær si at dette skaper kroppspress, men her går det i at noen formuleringer blir tolket ulikt<3 Det med tipsene om hvordan man kan få frem de kvinnelige fasongene er det noen som vil få det frem på bilder, og det er greit det, mens andre liker det naturlige<3 Dette innlegget kan jeg ikke fatte noen ser på som å skape kroppspress, dette er tips til hvordan bilder kan bli tatt.

    22. Men helt seriøst du må skjerpe deg du kan ikke bare si at vi må slutte å ta ting seriøst fordi du har følgere som er ganske unge og de kan få en oppfatning av at du sier sånn må man være. Og det er nokk kroppspress på ungdommer og barn fra før av så du trenger ikke å hjelpe til. Skjerpings!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg