Klikk hore – Det er helt tragisk

Processed with VSCO with p5 preset

Jeg fikk en kommentar på bloggen her om dagen om at vi bloggere har den mest tragiske jobben og at vi er ute etter klikk hele tiden. Det står også på sosiale medier og jeg har sett mange bloggere få slike kommentarer. Og ja selvfølgelig er vi det, vi vil jo ha flest mulig folk inn på bloggen vår. Det sier seg jo selv, det er jobben vår. Noen ganger fungerer det, andre ganger ikke! Noen ganger hjelper det med fengende overskrifter, andre ganger ikke.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg syntes det er et par bloggere som tråkker litt over streken på akkurat dette med overskrifter, men jeg er absolutt ikke en av de verste. Nå skal ikke jeg si at jeg er helt uskyldig heller, for det er jeg absolutt ikke! Jeg har hatt et par heftige overskrifter jeg også, men ingen av mine innlegg har overskrifter som forteller noe helt annet enn det innlegget inneholder. Jeg leverer alltid, føler jeg selv. 

Processed with VSCO with p5 preset

Selvfølgelig vil vi bloggere ha besøk på bloggen vår. Det er det som gjør at vi kan leve av dette og skrive til alle dere hver eneste dag. Bare tenk deg selgere på gaten, de nærmest jager og tar tak i deg på gaten. Det gjør dem for å få din oppmerksomhet og for å forhåpentligvis få solgt det dem selger. Jeg skjønner at disse selgerne på gaten er desperate og løper etter meg, men det betyr vel ikke at jeg skal kalle dem stygge ting for det? Dem gjør jo bare jobben sin? Akkurat som at vi bloggere gjør jobben vår. Vi er på en måte selgere vi også. Det er etter min mening veldig mye verre å jage og ta tak i folk på gaten, enn å drive med blogg. Noe jeg håper alle bloggere setter pris på, for det gjør jeg virkelig.

Jeg setter så utrolig stor pris på alle dere som følger meg og leser bloggen min hver eneste dag. Hadde ikke dere klikket dere inn på bloggen min hver dag hadde jeg heller ikke giddet å skrive. Er det ikke litt morsomt med bloggere da? Jeg husker før, da jeg var yngre så leste jeg blogger. Jeg syntes det var morsomt for jeg hadde mulighet til å lære mye nytt om forskjellige personer. Jeg likte å lese om at andre hadde problemer og høre om ting folk kanskje slet litt med. Det fikk meg til å tenke at livet, det er ikke perfekt. Hadde jeg et problem eller slet med noe jeg ikke hadde lyst til å fortelle til noen var det alltid godt å lese at det fantes en annen person som føler akkurat det samme.

Jeg har en hverdags blogg og jeg skriver om ting som skjer i livet mitt. Både negative ting og positive ting. Nettopp fordi jeg vil dele dette med dere og ikke minst hjelpe dere med ting jeg kanskje har vært gjennom før. Jeg har delt en del innlegg på bloggen om ting som har skjedd meg før, ting som har hjulpet andre! Jeg vet dette fordi jeg har fått meldinger av folk som skriver at jeg har hjulpet dem. Noe som gjør at jeg elsker å blogge enda mer.

Processed with VSCO with p5 preset

Hvorfor er alle så gjerrige på klikk? Hvorfor ikke bare lese det innlegget du egentlig har lyst til. Jeg er så lei av å lese på forskjellig gossip sider ”Hva skrev henne nå? Vil ikke gi klikk” også forteller folk hva det står. Altså? Hvorfor ikke bare gå inn på bloggen selv og lese om det du åpenbart har lyst til å lese om. Da skriver denne bloggeren om noe du faktisk syntes er morsomt og/eller interessant. Hvorfor ikke gi denne person cred for det? Det er snakk om et klikk liksom? Jeg har heldigvis ikke lest noe slikt om min blogg, for jeg håper virkelig ikke folk tenker slikt om meg og min blogg.

26 kommentarer
    1. Men er det ikke bedre å ha en gruppe med TROFASTE lesere som faktisk leser bloggen din for det du LEVERER uten å måtte jakte på lesere og spamme med “swipe up, swipe up, swipe up”?

    2. kan du la være å promotere de 2 innleggene du har hatt før dette? Sykt lei av å se du promoterer disse flere ganger dagelig:/

    3. Jeg synes du er en rå Jente. Jeg bare digger deg❤selom jeg ikke kjenner deg så føler jeg at jeg gjør det allikevel❤det er fordi du opner seg og skriver erlig❤Elsker deg Isabelle

    4. Synes det er kjempebra at du legger ut blogginnlegg på snappen din for jeg pleier så og si aldri og gå inn på nettet for å lese innleggene men nå får jeg med meg alt❤️❤️ELSKER BLOGGEN DIN💗💗💗💗💗💗💗💗

    5. Kommentaren min ble ikke postet😭men ihvertfall elsker bloggen din💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗

    6. Hei❤️ Synes dette er viktig at du skriver om fordi jeg har sett andre som har fått sånne kommentarer på bloggen sin.❤️ Håper de ser denne❤️ Elsker deg Isabelle du er forbildet mitt❤️

    7. Du er en av de minst værste av de som clickbaiter, men du skriver utrolig masse «SWIPE UP» hele tiden og i hver eneste snap linker du til bloggen, selvom du f.eks. Er på vors. Hvorfor gjør du det?

    8. ååå, så vakkert å lese!<33 du er så åpen, ærlig og godhjerta<33 blogg er som en helt vanlig jobb, & jeg skjønner at det tar tid og krever masse energi<33 digger deg og din blogg, klem<3

    9. Du er den minst værste av bloggerne jeg leser! Jeg oppdaga deg først på YouTube og digga deg fra første sek <3 Du leverer ALLTID! Clickbaiten henger alltid sammen med innlegget, digger det! <3

    10. Det som er irriterende er når snap og instastory blir brukt til swipe up på samme innlegget 10 ganger. Greit å dele innlegget 1 gang med swipe up, men når du gjør det 10 ganger per innlegg? Altså det ble sett første gangen, man kan jo ikke velge å ikke se det? Og jeg følger deg på både insta og snap fordi jeg liker deg og syns livet ditt er spenndende. Bloggen går jeg innpå for å lese når jeg vil, og syns det blir litt i meste laget når insta og snap blir misbrukt til å reklamere bloggen så mye istedenfor å burke det til det det faktisk er til 😊 Dette er bare kritikk, jeg liker deg veldig godt!

    11. Begynner å bli ganske irriterende at dere ikke bruker mystoryen deres til noe annet enn swipe up. Vi følger deg på snap for å se mer av livet ditt, fordi vi syns du er interessant! Ikke for å se på reklame for blogg innlegg. Bloggerne overlevde før swipe up funksjonen kom også! Er set virkelig så viktig med klikk at du må bruke alle de andre sosiale mediene dine til bloggen?

    12. Jo en selger er jo en selger, men når man blogger er man også skribent, og da handler det jo om at overskriften skal samsvare med innholdet…. jeg er selv lei av at “bloggere” bruker “clickbait” for å så se at teksten ikke samsvarer med overskriften i det hele tatt, dette synes jeg er misvisende og lite profesjonelt… jeg har forståelse for at man til tider kjører “pr-stunt” som offentlige personer, man da handler det jo igjen om å “selge seg selv”, håper “clickbait” trenden gir seg etter hvert 😛

    13. Du er helt rå! Du er alltid erlig og du er nok sikkert en god venn! Alle dem som kjenner deg er heldige for at dem haren venn som deg! Har aldri sett eller hørt noen er så erlige som deg! Du er bare best. Jeg vet ikke hva jeg skal si fordi du er så fantastisk! Jeg har bare ingen ord for å beskrive deg! Elsker deg💋

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg