Storytime – Det spøkte hos oss

Hallo alle sammen♡

Jeg har jo skrevet på bloggen før at jeg aldri har opplevd noe overnaturlig og at jeg gjerne har lyst til å oppleve det en gang i livet. Da jeg skrev dette fikk jeg faktisk en telefon fra pappa der han fortalte at det ikke er sant. Jeg har opplevd noe overnaturlig, men da var jeg liten. Jeg husker ikke helt hvor gammel jeg var på denne tiden (rundt 8-9 år?), men det er såpass lenge siden at jeg ikke husker hva som skjedde!

På denne tiden bodde jeg mest hos mamma, men jeg var noen ganger hos pappa og sov over i huset dems annenhver helg og noen ganger i ukedagene. Det jeg ikke visste da var at det spøkte i dette huset og jeg var en av dem så la godt merke til dette. Pappa la også merke til at det spøkte og det var mye rart som skjedde i dette huset, spesielt på kvelden når blant annet jeg hadde lagt meg. Før oss, bodde det en gammel dame i dette huset. Hun døde hjemme av alderdom. 

Det jeg ofte la merke til var en gammel dame som sto inne på rommet mitt om kveldene, jeg trodde det hadde vært noen venner av pappa på besøk den kvelden. Det viser jo faktisk hvor realistisk dette føltes for meg. Jeg hadde virkelig sett denne damen og trodd det var ekte. Jeg fikk aldri sove og syntes alltid det var ubehagelig å være inne på rommet mitt helt alene. Soverommet mitt var også der denne damen hadde soverom. Noe som egentlig er ganske skummelt å tenke på haha.

Denne gamle damen jeg så hadde bare stått å sett på meg, åpnet dørene i huset, skuffene på kjøkkenet, gått rundt og lagd lyder og slike ting. Skyggen hennes ble også sett et par ganger rundt om i huset. Jeg så jo faktisk også hele damen.

En gang pappa skulle male ble det plutselig iskaldt på rommet, dette var også da på mitt soverom. Når det skjer er det ofte et tegn på at det er noen andre der. Noen overnaturlige. Så det var oftest på mitt rom hun befant seg. Det var ingenting vondt i denne gamle damen, hun gjorde oss aldri noe og var egentlig bare snill og grei. Noen ganger føltes det også ut som om henne passet på oss. 

Dette huset var en tomannsbolig, så det bodde to personer/familier i et hus. Datteren til denne damen som døde og gikk igjen i huset vårt bodde da faktisk ved siden av oss. Det som er veldig merkelig er at hun var syk, og det endte med at datteren også etterhvert døde. Da ble det plutselig helt stille i huset vårt. Det var akkurat som at denne gamle damen ventet på datteren sin. 

Dette har jeg som sagt blitt fortalt nå i ettertid. Jeg skulle virkelig ønske jeg husket alt dette, for jeg syntes jo slike ting er utrolig spennende. Har du noen gang opplevd noe overnaturlig? Tror du på det i det hele tatt? Det gjør helt klart jeg haha.. 

Jeg håper du likte denne lille storytimen, det er bare å si ifra om du ønsker en annen storytime eller noe annet du vil jeg skal blogge om. Jeg tar gjerne imot tips! Ha en fin dag videre babes, vi blogges senere! Ta vare på hverandre, love you all♡

32 kommentarer
    1. Oi! Det var en skummel, men også veldig fin storytime!💘
      Du burde lage flere sånne! Elsker deg og Martine!!💕

    2. Så skummelt ga meg frysninger😂❤️
      Jeg tror på overnaturlige ting kan kanskje være fordi jeg ser på litt formye serier ha ha😂😂
      Elsker deg og Martine❤️❤️

    3. Litt av en historie. Jeg tror på den overnartulige. Da jeg var en baby, fortalte moren min at i den første huset jeg bodde var den hjemsøkt av en russisk soldat. Jeg syns det er spennede med overnaturlige ting.

    4. Så spennende. Fortsett med slike storytimes! Levde meg skikkelig inn i dette ass, nesten litt skummelt hahah!

    5. Jeg leste dette da jeg skulle legge meg og hadde skrudd av lyset. Jeg måte rope på pappa, bare slik at jeg viste at han var der. Så skrudde jeg på lyset. Sykt skummelt og spennende. 💓💓

    6. Floriida hihi neida:)tusen takk for deling husker jeg håpet på et svar til min kommentar( siden jeg delte en historie hehe) om det du følte i der inne alene i Florida 😛
      klem ha en god kveld

    7. Jupp, tror absolutt på slike ting.. har stadigvekk “besøk” av farmor og farfar 🙈 Har aldri møtt farfar, så i grunn ganske så koselig!

    8. En gang når jeg var ute, så jeg noe løpe inne på kjøkkenet og jeg var helt alene hjemme den dagen!.
      Elsker deg og Martine💯❤️

    9. Det har skjedd med mej også, men det var ein mann.
      Det var lillesøsteren min som såg han. Jeg merket bare lysekroner & lamper som datt ned og knuste,skuffer som åpnet seg og alt du sa.
      det var grand onkelen til Venninda mi som dødde i huset og etterhvert forklarte søstera mi hvordan han såg ut og då var faren til Venninda mi og Venninda mi på besøk, og da sa pappaen til Venninda mi at det var akkurat slik han såg ut når Han døde.

    10. I hjemlandet jeg er ifra så bodde oldeforeldrene mine, besteforeldrene mine og et par andre i et hus (vanlig at folk i slekten bor med hverandre i landet). De hadde en hushjelper som skulle rydde i stuen. Strømmen pleier å gå der ofte, så hun skulle altså da rydde i mørket (noe som de er vandt med hehe). Hun greide å miste noe under sofaen, og måtte da strekke armen sin under sofaen for å få det opp. Da kjente hun noen ta tak i armen hennes UNDER sofaen. Hun begynte å skrike, og noen fra familien kom inn i rommet og begynte å lete rundt i rommet for å se etter hvem det var under sofaen. Det var ingen der. Den samme hånden noen hadde tatt hun hardt i, ble helt lam! Noen månder senere døde hun….
      Det ble ganske drøye og alvorlige overnaturlige hendelser i det huset. De måtte rive ned huset, og huset ligger fortsatt revet ned etter alle disse årene i landsbyen! Nesten hver gang man går forbi huset, særlig på natten, kjenner man en kulde strømme oppover kroppen, noe som ikke er så normalt å føle på i 50 grader. Når man er borte fra det huset blir kroppstemperaturen normal igjen.
      En annen hendelse i det huset var da bestemoren min skulle gå i et rom der de oppbevarte sengetrekk og lignende. Lyset var skrudd av, og da hun slo på lyset var det en ukjent dame der. Hun var utenom det vanlige, altså hun lignet ikke på et menneske! Man kunne se med engang at hun var fra en annen ”verden” og var overnaturlig. Bestemoren min ble stum og frsyte i 15 sekunder, og de hadde øyekontakt i 15 sekunder. Bestemoren min greide ikke å reagere eller si noe. Plutselig føk damen gjennom veggen og ingen så hun noensinne igjen. Ingen i landsbyen har sett denne damen før, da bestemoren beskrev hun. Alle i landsbyen kjenner hverandre.

    11. Også en annen hendelse:
      I landsbyen til mamma så bor onkelen hennes. I landet jeg kommer fra er det vanlig at taket er flatt og man kan gå på taket. Så det har seg slik at på taket til onkelen min så spøker det. Det er en dame som døde for 20 år siden, som egentlig alle i landsbyen kjente til som alltid er på taket. Onkelen til mamma fortalte at for 20 år siden så fikk han øye på denne damen på taket, og spurte henne hva hun gjorde der. Hun svarte ikke og bare sto der, og onkelen min fikk ikke et eneste ord ut av hun. Han dro deretter til familien hennes og spurte hvorfor hun var på taket uten å snakke. Da fortalte de at det ikke kunne være mulig, fordi hun døde for to uker siden! Dette hadde ikke onkelen til mamma fått med seg, fordi han var bortreist i tre måneder og ingen hadde fortalt han at hun hadde dødd. Da han gikk tilbake på taket var hun borte, men hun er der ofte. Denne damen og onkelen til mamma hadde små konflikter i flere år før hun døde, så de var litt små fiender… Da onkelen kom hjem igjen hadde også klokken stoppet på tidspunktet damen døde, og den fungerte aldri igjen. Han fikk også et fint speil av familien til denne damen engang, som han hang under klokken. Dette speilet måtte han kaste sammen med klokken, fordi etter damen døde så ble aldri speilbildet rett. Speilbildet av deg selv ble skjevt da man sto foran speilet.
      Haha mange i familien min har opplevd overnaturlige ting, men disse tre var kanskje de mest alvorligste!

    12. Hos naboene mine så spøker det og jeg har overnatta der og da hørte noen som e hele tia i kjøkkenet og banke også opne de alle skuffene og luker dem igjen. Men du lagde veldig bra storytime

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg