Jeg kommer til å bli hatet etter dette

Hallo alle mine fine!

Hvordan går det? Akkurat nå sitter jeg og noen venninner på Olivia å spiser, prater og koser oss. Jeg fortalte jo i ste at vi skal planlegge tur til LA så det er det vi gjør.

Jeg vet jeg kommer til å få en del kommentarer og meldinger på jakken min. Jeg er klar over at det er ekte pels og jeg vil bare si det at jeg ikke støtter dette med pels og syntes dyremishandling er helt forferdelig. Jeg elsker dyr! Denne jakken kjøpte jeg for flere år siden.

Det at jeg går rundt med denne jakken betyr ikke at jeg ber andre om å kjøpe lik, jeg håper folk klarer å tenke selv og bestemme hva man ønsker å bruke selv!

Uansett, jeg merker jeg allerede gleder meg masse til å reise til LA. Dette skjer jo ikke før neste år, men tiden går nok veldig fort. Når man har noe å glede seg til går det som oftest enten veldig fort eller veldig sakte haha.. Vi får håpe det går fort i dette tilfelle! Jeg trenger alltid å ha noe å glede meg til så dette blir nok veldig bra!

Nå skal vi få bestilt litt dessert, så vi blogges senere babes! Ta vare på hverandre, love you all!

45 kommentarer
    1. Elsker bloggen din❤️❤️ Du er mitt forbildet💞Når du har kjøpt så må du jo bruke den. Min bby bruker også pels jakker men hun elsker dyr❤️❤️

    2. Jeg var i LA i sommer. Og jeg fikk vite det i fjor høst. Og det gikk utrolig fort. Det var KJEMPE NYDELIG der. Dere burde også ta en liten tur til San Diego:)

    3. Jeg forstår dilemmaet ditt, og at du elsker dyr selv om du går med denne jakken. Men du bør også tenke litt forbi dette. Du er et forbilde for mange, og det betyr at du har en mulighet til å gjøre en reell forskjell. Det finnes utrolig mange fine jakker der ute som har fuskpels, og dette finner man ut ved å spørre betjeningen eller lese på labelen inni jakka.
      Hvis jeg var deg, ville jeg vurdert å forandre standpunkt i denne saken, fordi du faktisk har muligheten til å påvirke mange med dine meninger. Dersom færre kjøper jakker med pels, kommer etterspørselen til å gå ned, og det igjen reduserer faren disse dyrene befinner seg i. Jeg skal ikke hytte med pekefingeren, fordi jeg selv har hatt en jakke med pels for noen år siden. Den holdt meg god og varm gjennom en fryktelig kald vinter, men da jeg fant ut hva dyret på kragen hadde gjennomgått, ga jeg jakken bort til veldedighet fordi jeg ikke hadde samvittighet til å fronte noe så grusomt. Går man med pels, fronter man pels.
      Hvis du virkelig elsker dyr bør du gjøre det samme, for når man elsker noe er man også villig til å gjøre offer. Håper virkelig ikke at noen sier at de hater deg selv om du går med pels, for det fortjener du virkelig ikke, og du er helt sikkert en kjempefin person selv om du fronter pels. Det eneste jeg ber om er at du revurderer. Takk for oppmerksomheten, hilsen Silje

    4. Jeg er ikke en hater, men har dere noen gang tenkt på hvor nye CO2 dere slipper ut? (Siden dere reiser hele tiden, spesielt Martine)

    5. Jeg skjønner situasjonen du er i, men ble kanskje litt feil fremstilt? Eller, hva vet jeg. Du skriver at du ikke støtter denne type dyremishandling. Da ville ikke jeg gått med den jakken for å si det sånn. Jeg vet ikke hva slags pels det er, men om d er coyote(prærieulv) elns, fra f eks USA, så kan jeg love deg at den hadde en geusom død. Mest sannsynlig ble den fanget i en fotsaks(felle) og led i mange timer før den døde. Om det er f eks rev, så har den levd hele livet sitt inne i et nettingbur på knapt en kvadratmeter, før den ble avlivd med strøm. Uansett, så har det dyret lidd, for at blant annet du, idag skal kunne sprade rundt med pelsen dens rundt nakken din. Og hvis du bruker den, støtter du pelsdyroppdrett, det sier seg selv. Men bare tenk, tenk om DU kunne gjort en forskjell?! Vært et enda bedre forbilde, tatt saken i egne hender og gjort noe med det! Da kunne du bidratt til mindre salg av dyrepels i norske butikker! Du kunne utgjort en stooor forskjell. Da hadde jeg/vi vært såå stolt av deg!❤️ Elsker deg -Jente 15 år

    6. La nå hu gå med jakken om hun vil! Omg ikke lag så mye drama lism, det er hennes jakke og dere har ingt med hva hun går i! Hvis dere ikke vil bruke det så ikke gjør det men man kan være glad i dyr selvom man går med en sånn jakke?

    7. Er så lei av at alle skal klage så fort de ser bilder av noen med ekte pels, så starte med alle disse kommentarene om at man er dyremishandler og hele pakka. 90% av de som sier det spiser jo dyr, og bruker sikkert dyretestet sminke også. Slay den ekte pelsen du 😉

    8. Selfølgelig kan du gå med jakke vis du har kjøpt den for ganske lenge siden, du kan jo ikke gjøre noe med det nå. Men du burde kankje fått in poenget med at du sikkert er veldig opps med om det er ekte pels i jakker nå!

    9. Jeg har også ekte pels på jakken min, men støtter ikke dyremishandling. Men det jeg også tenker er hvor kjipt det er for dyrene og bli mishandlet da for ingenting, hvis de produserer jakker som ikke blir kjøpt og brukt. Hvis vi alle stopper og kjøpe pels så betyr ikke det at de nødvendigvis slutter å produsere de. Poenget er at uansett om du støtter dyremishandling eller ikke så må folk selv bestemme om de vil kjøpe pelsjakke eller ikke, de er jo tråsalt varme og gode! Og som kommentaren over her så spiser jo 90% dyr. Isabelle påvirker folk med sitt valg ja, og i denne situasjonen så påvirker hun jenter til å velge selv hva dem vil gå i, og det vil jeg si bare er positivt! ❤️ Ha en strålende kveld Isabelle, og ignorer de frekke og unødvendige kommentarene!

    10. Det var ikke frekke og unødvendige kommentarer til deg som mente Isabelle skulle ignorere det. Det var basert på fakta. Det er slik at mange unge lesere faktisk påvirkes av Isabelles meninger, og dermed velger å synes det samme/bruke det samme. Tro det eller ei, men sånn er det når en blogger er et forbilde. Og til dere som skriver at dere elsker dyr men allikevel bruker pels: bruker dere pels, støtter dere dyremishandling. Jeg tror ikke dere vet hvor omfattende det er. Dyr lider rett og slett for mennesker egoisme og forfengelighet. De dør for oss. For at vi skal ha fine jakker. Og JA, for all del, jeg/vi respekterer Isabelles meninger såå mye. Så no hate Isabelle❤️ Men jeg mener du kunne utgjort en stor forskjell ved å velge å ikke bruke pels. Du sier jo du ikke støtter dyreplageri? Jeg tror at hvis du hadde gjort en del research og sett noen dokumentarer og klipp på youtube, sett hvordan det virkelig foregår, hele prosessen for at blant annet du skulle få jakke med pelsen deres, så tror jeg du hadde endra mening. Jeg respekterer uansett dine meninger, er bare veldig engasjert og har sterke meninger rundt dette temaet. Jeg vil virkelig jobbe mot dyremishandlig. Dyr skal også ha rettigheter!❤️ No hate, love you so much Isabelle❤️❤️❤️❤️

    11. Må bare nevne dette: det å spise dyr-og HA PÅ SEG dyr, er to heelt forskjellige ting. Kjøtt spiser vi for en hensikt. Det inneholder mineraler, vitaminer og andre stoffer kroppen vår trenger. Pelsdyroppdrett derimot- for at vi skal pynte opp jakkene våre? I tillegg er det meste vi spiser av kjøtt, dur som har hatt et godt liv. Pelsen vi går med derimot, er ikke en pels av velferd. Det dyret har lidd. Rev og mink som er lovlig oppdrett av i Norge, har det ikke bra i de bitte små burene de bor i HELE livet deres. Mange blir syke, og ekstremt mange lider mentalt. Hos reven er det vanlig å få apati, og ofte ser det ut som den hviler, men det er pga syndromet og den er svært ofte stresset. Det er også vanlig hos reven å løpe rundt og rundt i buret pga stress. Rev og mink får heller ikke dekket sine behov som å jakte, svømme, grave og bevege seg normalt. Hos rever resulterer det i valpedrap ol. Det er vanlig blant mink å leve i par i bur. Vanligvis lever ikke mink av samme kjønn i par, og derfor resulterer det ofte i at de biter på hverandre/ spiser hverandre opp. Og hvis det er sånn at du tror at pelsen er fin hvis dyrene har hatt det fint?-tro om igjen. Dyrene mates på fórgrøt hele livet deres som inneholder ting for at pelsen skal bli fin, i tillegg er pelsen gjennom minst 50 prosesser før den selges. Så det er ingenting som kan kalles «en pels av velferd». Har du f eks Canada Goose jakke, støtter du den forferdelige tradisjonen i andre land. Dyrene tråkker i fotsakser, hvor de blir sittende fast til de dør. Det er ekstremt smertefullt for dyrene, og mange av dem blir stresset og river for harde livet. Fotsakser brukes for at pelsen skal bli minst mulig skadd. Men dyrene lider mer. Dette var bare litt informasjon, virker som mange ikke vet hva de støtter når de elsker dyr, men bruker pels. Bruker du pels=støtter du dyremishandling.

    12. Folkens… hvis dere går med dunjakke har dere ingen ting å si på pels. Hvor tror dere dunet/fjærene kommer fra? Et rede? At noen går rundt å plukker fjær som en gås har røytet? Nope! Dunindustrien er minst like fæl. Så hvis du går med dun, kan du like så godt bruke pels. Og jeg tror de fleste her bruker dun fordi «man skal være varm»… men du kan være varm i falsk dun og, bare med ullundertøy.

    13. Om en ikke støtter denne typen dyremishandling, så går man heller ikke med sånne typer jakker. Da elsker du dessverre ikke dyr i mine øyne. Er så ufattelig mye barbarisk rundt de jakkene og pels generelt, å se at folk fortsatt støtter en slik industri gjør meg kvalm.

    14. Til personen som skrev dette:
      “det jeg også tenker er hvor kjipt det er for dyrene og bli mishandlet da for ingenting, hvis de produserer jakker som ikke blir kjøpt og brukt. Hvis vi alle stopper og kjøpe pels så betyr ikke det at de nødvendigvis slutter å produsere de”
      Skal vi se… hvordan skal jeg skrive dette uten å være frekk? Altså, jeg må bare si det rett ut: du tenker ikke klart, ikke litt en gang.
      Men okei, la oss tenke på denne måten: du syr 3 kjoler, og alle tre blir kjøpt og du tjener penger på det. Etterspørselen om kjolen øker, så da syr du jo flere kjoler, og alle blir kjøpt, igjen og igjen. Jo flere som blir kjøpt, jo flere syr du, sant? Men så begynner salget å gå dårlig, etterhvert er det ekstremt lite eller ingen som kjøper denne kjolen lenger, fortsetter du da virkelig å sy mange kjoler? Av hvilken grunn?

    15. Anonym: <33 Skjønner deg veldig godt, og jeg er helt enig i det du sier! Jeg har ikke lest meg opp ordentlig angående dette temaet, det eneste jeg vet er at dyremishandling er noe jeg ikke liker! Det skrev jeg også! LOVE

    16. Det er veldig mange meninger når det gjelder denne saken. Jeg liker ikke pels men kaskje hun kjøpte denne før hun var klar over hvem hun påvirket. Men siden det er ekte pels kostet det kanskje mye så det ville være dumt og kaste den. Jeg håper at du ikke kjøper flere ekte pelsjakker og lærer. Du er forbildet til mange men selv om jeg ser at du går i pels så gjør jeg ikke det selv. Jeg elsker deg og du er så flink❤️ Men husk dette er bare min mening og for deg er det din mening som teller😍 Jeg støtter ikke pels og jeg står på mitt. Love u😍

    17. Har samme jakken selv, og jeg får så mange kommentarer på dette. Allikevel er jeg ikke stolt over at det er ekte pels og hvordan dyret eventuelt har hatt det, men samme som deg, Isabelle – jeg kjøpte den for noen år tilbake. Ganske uviten på hvordan dyrene blir behandlet.
      Er helt enig i det du sier angående leserne dine. Ja, mange ser opp til deg – men folk kan ikke være så hypnotiserte at de skal ha ALLE plaggene Isabelle har på seg på bilder eller se helt lik ut. Man må klare å tenke selv, ellers så er ikke Internett bra for en som ikke klarer å ta egne valg❤️

    18. Hvordan blir bildene dine så fine elsker deg du er mitt forbilde❤️Håper du svare love you Isabelle

    19. Må få frem noe her. Fordi jeg blir så irritert. Snakket pm det her om dagen faktisk. Kjenner noen som lager slike jakker. Dem har reve farm. Å de har det veldig godt. Selv har jeg woolrich jakke, pjs og svea med pels. Alle er ekte. Det blir feil å so at oss med pels ikke bryr oss om dyr på en måte. Ho sier jo ikke at dere skal gå med slik jakke heller. Har opplevd å få sleng komentarer jeg også. Hvorfor bry seg? Er det bedre å ha jakke som eg barn i utlande har laget fra Hm.. poenget er at man skal gå i det man føler seg komfortabel i. Jeg elsker jakkene mone. Så om dere har noe i mot det trenger ikke vi som har pels opplysning om det. Vi er klar over det selv. Og ingen har sakt vi støtter dyremishandling. Takk for meg! Du er flott isabell💗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg