Jeg angrer – bruker alt for mye penger

Hallo alle mine vakre♡

Nå har jeg akkurat kommet meg hjem fra en liten shopping tur. Dette var da ikke en vanlig shopping tur. Det eneste jeg kjøpte meg var faktisk nødvendig! Jeg trengte en lampe og litt sånn forskjellig så det har jeg brukt dagen i dag på. Og det fikk meg til å tenke at slike handle turer er det sjeldent jeg har. Jeg har brukt så mye penger på ting som er unødvendig. Spesielt da jeg var yngre. Derfor tenkte jeg å lage en liste der jeg forteller hva jeg ”angrer” på at jeg har brukt penger på! 

Klær
Nå har jeg heldigvis kommet meg over dette at jeg skal kjøpe klær hele tiden. Før var det faktisk skikkelig ille. Hver gang jeg kjedet meg, dro jeg og venninner på senteret og da ble det alltid noe klær med hjem. Nå handler jeg så å si ingenting i norske butikker, jeg shopper heller masse på ferier. Skapet mitt er jo også fullstappet med klær etter disse tidligere årene haha.. Jeg bruker gjerne klær flere år etter at jeg har kjøpt dem. Det er jeg glad for!

Snus
Det er jo dessverre ikke noe hemmelighet at jeg snuser. Jeg har prøvd å slutte flere ganger, jeg har da ikke prøvd hardt nok i og med at jeg ikke har klart det! Snus er så sinnsykt dyrt, spesielt i lengden og det er akkurat det samme som å kaste penger ut av vinduet! Jeg har som et mål å klare å slutte å snuse, det hadde seriøst vært himmelen om jeg klarte det. Ikke bare for pengene sin skyld, men også helsen. Tennene har jo faktisk godt av snus, tro det eller ei. Men det er det eneste som er bra med snus haha! 

Mat
Jeg spiser alt for mye ute, og hver gang jeg kommer hjem tenker jeg på at jeg heller kunne spart disse pengene og spist hjemme. Det er mye billigere. Dette var mye verre før og jeg spiste ute nesten hver eneste dag, noe som blir veldig mye i lengden. Jeg bestilte jo ikke akkurat det billigste heller. Nå er jeg heldigvis bedre, selvom jeg alltids kan bli bedre! 

Telefoner
Jeg husker før, sånn på ungdomsskolen og videregående skole. Da ble telefoner borte hele tiden, uten tull.. Jeg ble frastjålet telefonen min hele tiden og det endte jo alltid med at jeg måtte kjøpe meg en ny en. Det blir ofte ny telefonen om skjermen knuser også noe som er veldig unødvendig, da det faktisk går an å fikse skjermen. Uansett, dette var også mye verre før og jeg er glad jeg klarer å ta vare på telefonen min nå. Selvom jeg stadig vekk glemmer den overalt og får full panikk. Den kommer alltid til rette igjen i disse dager! 

Busskort
Dette er jo så klart et must, men det er så sure penger! Bussbillett er etter min mening alt for dyrt og det er mye av grunnen til at jeg faktisk velger å kjøre bil overalt. Jeg husker før da jeg ikke hadde lappen og kjøpte månedskort hver måned, det var alltid like kjipt.. Jeg tror faktisk jeg hadde kjørt mer kollektivt nå om det var billigere eller gratis. 

Vinterjakker
Jeg hadde en liten fetisj for vinterjakker en periode. Det var vell et år jeg kjøpte meg hele tre dyre vinterjakker.. Nå har jeg ikke kjøpt vinterjakker på år og dager, nettopp fordi jeg allerede har alle merkene haha.. Godt er det, men det er jo alltid deilig med noe nytt! 

Godteri
Det er verken sunt eller veldig godt. Jeg er som jeg har skrevet på bloggen før mye mer glad i frukt og bær. Likevel skal jeg alltid kjøpe meg ett eller annet godt på butikken. Det ender jo alltid med at godteposen bare står på rommet mitt uten at det blir spist opp.. 

Medlemskap på Sats
Hehe.. Jeg har vært støttemedlem på Sats i flere år nå. Det kan jo være en dag jeg plutselig får et kick og har lyst til å begynne å trene for fullt. Det varer aldri mer enn et par uker og jeg stopper å trene igjen. Dette er en ond sirkel som jeg er nødt til å slutte med. Enten så må jeg trene eller melde meg ut. Jeg gidder på en måte ikke melde meg ut heller for tenk om det kommer en dag jeg plutselig vil trene!

Skjermbeskyttere
Jeg tåler ikke at skjermbeskytterne på telefonen min er knust eller har en bitteliten ripe på seg. Er det en minste feil på disse beskytterne kjøper jeg meg nytt med en gang.. Det er jo så irriterende! Jeg skal gjerne ikke se at det er en plastikk bit på telefonen min haha. 


Photocredit: Stephen Grindhaug.

Bruker du penger på det samme som meg? Eller er det andre ting du heller bruker penger på? 

Nå skal jeg hoppe i dusjen også skal jeg nok ta kvelden snart. Jeg har jo ikke sovet så veldig mye i natt som jeg skrev på bloggen tidligere i dag! Ha en fin kveld videre babes, ta vare på hverandre så blogges vi! Love you all♡

16 kommentarer

Siste innlegg