”Jeg er tjukk og skal begynne med slankepiller”

//annonselenker
Bikini fra NLY. Truse HER. Overdel HER.

Noe av det verste jeg vet er mennesker som skal prøve å ødelegge for andre og prøve å gi andre dårligere selvtillit og selvbilde. Dette skjer med meg så å si hver eneste dag og jeg får alltid kommentarer på at det er ett eller annet feil med meg. Om jeg ikke er tjukk så er jeg for tynn og fin og burde ikke legge ut bilder av meg selv i bikini for å ikke gi andre dårlig selvtillit. Begge disse kommentarene har jeg fått de siste dagene. At folk blir lei seg av å se bilder av meg i bikini for det ødelegger selvtilliten til andre, at jeg er tykk og at jeg burde begynne å trene. Nettopp fordi jeg har lagt ut bilder i bikini og sommerlige klær. 

Jeg kan si så mye som at jeg vet jeg ikke er tjukk og jeg vet jeg ikke er verdens tynneste. Og jeg elsker det. Jeg elsker kroppen min og jeg kommer til å legge ut bilder av kroppen min uansett hva folk sier. På sommeren og når det er varmt ute er det en selvfølge å gå med mindre klær og da blir det også bilder med mindre klær. Hvorfor skal ikke jeg få legge ut bilder av meg selv i bikini? Fordi det er mange unge som følger meg? Eller, hva er egentlig greia?

Jeg er så utrolig lei av at om man faktisk har et par ekstra kilo på kroppen, da blir man hyllet hvis man legger ut bikini bilde. Da er man så tøff og kul. Er man derimot fornøyd med kroppen sin og en med gjennomsnitlig kropp legger ut et bikini bilde da er det feil med en gang. Da søker man kun oppmerksomhet og leter etter bekreftelse. Man søker jo etter oppmerksomhet uansett hva slags bilde man legger ut på eventuelt Instagram og uansett hvordan kropp du har. Hvorfor ellers skal man legge ut et bilde på sosiale medier? Det er jo for at andre skal se det. Du har jo det bildet på telefonen din som du kan sitte å se på selv så lenge du bare ønsker. 

Jeg fikk en kommentar her om dagen som jeg egentlig ikke vet helt hva jeg skal si eller tenke om. Det var en som skrev at h*n ble lei seg over å se på bildene mine og følte seg selv tykk og skulle slutte å spise og begynne på slankepiller. Det er både trist og en helt sinnsyk ting å si. Jeg vet jo selvfølgelig ikke om denne personen tuller eller ikke, men slike ting burde man virkelig ikke tulle med. Jeg kan jo på en måte ikke endre meg selv fordi en person sier dette til meg. Det er ikke mitt ansvar å passe på alle som leser bloggen min og eventuelt følger meg på Instagram.

Jeg bryr meg om andre det gjør jeg, og jeg virkelig elsker alle dere som klikker dere inn og tar seg tid til å lese det jeg skriver. Det er derfor jeg gjør som jeg gjør! Jeg setter uendelig stor pris på dere, men til syvende og sist er det min blogg og jeg legger ut akkurat det jeg føler for. Uansett om det er bilder av kroppen min eller et fjes fult av sminke. 

47 kommentarer

Siste innlegg