Fuck fake friends

Hallo alle mine fine♡

Noe av det desidert verste jeg vet er venner som er falske. Jeg har jo skrevet før at jeg har hatt en del dårlige venner opp gjennom tidene og jeg skulle bare ønske jeg var sterkere og turte å ha egne meninger og komme meg bort fra disse som faktisk gjorde livet mitt og selvtilliten min verre og verre.
Det er mange som sliter med dette med venner, slik som jeg gjorde og det er så trist. For venner er noe alle trenger og venner er noe som er viktig å ha. Gode venner når det er sagt!

Jeg har derfor kommet opp med et par ting som er typisk falske venner og ting falske venner ofte gjør! Dette er hvertfall det jeg kunne tenke på og hvordan det faktisk var for meg en periode i livet mitt. Jeg er så glad jeg endelig har kvittet meg med venner som faktisk ikke bryr seg og jeg er utrolig taknemmelig for de jeg har rundt meg den dag idag!

 Processed with VSCO with c1 preset

Hvis personen aldri har tid til deg, men har tid til å gjøre alt annet. Du får aldri meldinger eller spørsmål om du har lyst til å være med på forskjellige ting, mens den såkalte vennen din er overalt hele tiden med andre folk. Det viser rett og slett at personen ikke bryr seg om hva du gjør eller hvor du er og passer helst på seg selv og tenker på seg selv.

Hvis det alltid er du som er nødt til å ta kontakt. Det viser igjen at personen ikke bryr seg om deg. Hvis du alltid er nødt til å ta kontakt og alltid er nødt til å spørre selv om du kan være med på ting. Samtidig har du alltid lyst til å være med denne personen og du spør som regel alltid om h*n vil være med på forskjellige ting og du får ingenting tilbake. Du gir og gir, men får aldri noe tilbake!

Når personen alltid snakker dritt om andre venner til deg og andre. Da snakker denne personen mest sannsynlig dritt bak din rygg til andre mennesker også. 

Prøver å få deg sjalu. Hvis du forteller om alt det du har lyst til å gjøre og oppleve, så går denne personen å gjør akkurat det du vil uten å invitere deg. Da prøver personen å vise at h*n er bedre enn deg og at du burde fortsette å holde kontakt med h*n fordi h*n gjør det du vil hele tiden. Personen prøver rett og slett å gjøre deg sjalu!

Hvis du alltid er det siste valget. Personen tar kontakt med alle andre før h*n tar kontakt med deg. Hvis det for eksempel ikke er noen andre som kan eller vil være med på kino så er det deg personen til slutt er nødt til å dra med. 

Hvis det alltid er du som må prøve å redde vennskapet. Det har oppstått en krangel eller noe drama og du er alltid nødt til å ta kontakt for å prate om det som har skjedd og du blir alltid til slutt nødt til å beklage deg for å kunne redde vennskapet. Selvom det ikke alltid er din skyld! 

De får deg til å føle deg dum. Hvis du mener noe annet eller har andre meninger enn dine venner får denne personen deg ofte til å føle deg dum. H*n ler av deg hvis du sier noe du mener som er annerledes!

Har noe av dette skjedd med deg? Eller kjenner du deg igjen i noe av dette? Gjerne kommenter i kommentarfeltet hvis du har noen historier eller hvis noe annet har skjedd med deg som handler om falske venner.

Uansett, er dette ofte tilfeller hos deg og vennene dine så kom deg vekk! De vil ikke ditt eget beste♡

23 kommentarer
    1. Hei Isabelle Eriksen først og fremst ville jeg si at du er et stort forbilde for meg før jeg går inn i detaljer på de vennene jeg har, så håper du tar god tid til dette, først jeg har hatt mange slemme venner i min barndom og jeg har blitt mobbet fordi min foreldre kommer ikke fra norge og jeg krangla med min bff i første uken på sommerferie og når vi krangler da blir det mye baksnakking og jeg er alltid den som må si unnskyld for absolutt alt og det er jeg lei av og tusen takk for at du redde livet mitt med gode innlegg osv, keep up whit the good work, elsker deg❤

    2. Dette er så irriterende at folk kan være sånn mot andre. Eg har opplevd det at eg må ta kontakt hele tiden sender snapp til vennene mine men ingen svar, får svar noen dager etter og da husker eg ikke hva dem har svart på haha… og at når dem sier dem ska ta seg en tur og du sitter å venter i flere timer også kontakter du dem for å høre om dem kommer, så kjem dem med at husverten er helt vrang eller må hjelpe andre eller noe sånt, blir så satans irritert på sånne folk…. opp igjen om livet har eg bare opplevd at eg har fått venner også når man bytter skole eller noe så bare forsvinner dem. Pågrunn av at du blir mobbet eller noe å da kan man ikke vise seg sammen med deg, blandt folk…… fikk en vennine på videregående og vi var mye med hverandre, men så slutta eg på skolen og hun fikk seg kjæreste. Etter det så har ikke vi hatt så mye kontakt….. og altid eg så må kontakte dem… er så drita lei av en veis opplegg så da ska eg heller klare meg alene…. så forbanna irriterende 😢

    3. Takk!
      Har hatt mine tanker i d siste..
      Bestevenninna mi er falsk som bare d. Må komma meg vekk. Off eg spyr av sånne mennesker men eg klare liksom ikke kutte kontakten.. :/
      Tips?

    4. Går i 1 klasse på VGS og jeg har venner som kun vil være med meg om jeg kan få til et vors. Er lei av dem men jeg elsker å feste og dra ut og føler ikke at jeg kan dra ut alene for vi drar alltid som en gjeng

    5. Dette har eg og følt på og de har ikkje vert noe gøy❤️ har ikkje hatt ein så lett oppvekst pga detta du er bare heilt fantastisk❤️

    6. Hei Isabell. Først og fremst vil jeg si at jeg fikk dårlig inntyrkk av deg da du kom inn på PH len dette forandret seg etterhvert og nå leser jeg bloggen din fast. Jeg er nok litt eldre enn andre som kommenterer her til vanlig, over 30 år 🙂 men synes denne lista var god. Selv har jeg opplevd og opplever slikt. Jeg har pr tiden en “venninne” jeg trodde var ekte men det viser seg at det er kun når hun ønsker noe ( bli kjørt, låne penge, hjelp yil noe osv) at jeg er “bra nok”.. elles kritiserer hun kjæresten min som hun aldri spør om og kun har møtt to-tre ganger. Hører aldri fra henne utenom når hun selv ønsker. Jeg begynte med å bare avvise henne og si nei når hun spurte om kjøring osv og da hørte jeg selvsagt mindre.. så må har jeg bare kutta henne ut! Enkelt oggreit. Man kommer til et punkt i livet hvor man ikke trenger slike folk rundt seg 🙂
      Du virker som ei jordnær og kul dame som jeg gjerne skulle hatt en samtale med rundt helt vanlige temaer 🙂

    7. noen av fe få vennene jeg faktisk har tror jeg nok paasser godt innefor de tingene som du nevner her, Jeg er nesten ALLTID den som må taa kontakt vis noe skjer ellers så blir det den standard “ååå jeg glemte å spørre deg, beklager…” og alltid må jeg få spørre om å være med på ting, Noen ganger er det om å gjøre å få en i gruppa til å føle seg dum, utstøtt eller lignende og ofte faller den byrden på meg føler jeg. Jeg er også den som, som regel har måtte traske etter gruppa fordi det resten tar opp for stor plass på fortauet eller ringen dem står i ikke er stor nok og vil ikke bli stor nok. Mange sånne småting jeg har langt merke til men har etterhvert bare begynt å gi litt faen og rett og slett godatt på en litt sår måte at jeg er sikkert plagsom og det er derfor det alltid skjer meg, men sånn er vel livet tipper jeg.
      Merker også en del venner som plutselig har sluttet så og si nesten all kontakt etter at jegkom ut som Trans, er det så fælt altså?
      Heldigvis har jeg nylig fått god kontakt med verdens snilleste jente som også er nær slekt og vet ikke hva jeg hadde gjort uten henne 😀 Så det er da noen lyspunker innimellom

    8. Ååh, dette innlegget hjalp meg sykt mye! Tusen takk😍 har vært usikker på venninna mi en stund for hun har ikke tatt kontakt hele sommeren bare for å spørre om det går bra! Føler det alltid er jeg som må skrive for å holde samtalen gående liksom! Fikk svar på masse av det jeg lurte på, så takk igjen!

    9. Altså når jeg leste dette begynte jeg og tenke, som du beskriver dette er faktisk helt riktig nesten alle mine “venner” oppfører aeg sånn og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre har nesten ingen. Alle baksnakker og slenger dritt hele tiden

    10. Hei isabelle. Jeg kjenner meg så godt i mye av dette du skriver om. Jeg har opplevd akkurat det samme. Og jeg opplever akkurat det samme nå. Jeg har ofte blitt spredd rykter om, blitt baksnakket bak en rygg, mistet mye selvtillit, fortalt om mine meninger om ting som er litt anderledes enn andres meninger. Har blitt ignorert på meldinger når jeg spør den første såkalte vennen /fake vennen om å finne på noe og aldri kan finne på noe med meg men heller finne på noe med andre. Jeg har opplevd mye sjalusi og hat og jeg har hatt ganske mye gruppepress og følt at jeg ikke hører hjemme der og at jeg føler meg ignorert og utestengt fra det de andre gjør /snakker om. Og når jeg prøver å virke interessert og trenge meg på i samtalene og si å så høy! Eller det virker koselig 💕så enten ser alle på meg, eller ignorerer meg fullstendig. Og noen ganger ser de på meg lenge og bare står der å flokker seg rundt meg mens jeg står der helt stille og føler meg som en totalt idiot og sånn fortsetter det helt til det ringer inn til timen. Jeg forstår meg så godt på det du sier her og jeg kjenner meg så godt igjen. Det er mage folk jeg har vært glade i som har sviktet meg opp gjennom årene. Og det et like sårende hvergang. Men nå går det bedre og bedre for hver dag som går. Jeg har lært meg å akseptere meg selv som jeg er. Og etter at jeg begynte å gå på ungdomsskolen så har jeg fått masse nye venner som alltid støtter meg og er der for meg og jeg har rett og slett begynt å like meg selv og akseptere meg for den personen jeg er. Jeg har enda fortsatt følt litt gruppe press og har ikke så mange venner. Men jeg har fått flere og flere. Men jeg har kuttet helt kontakten med bare de personene som gjør meg lei meg og ikke vil akseptere meg for den jeg er. Og det hjelper veldig og ha gode venner som jeg kan stole på og som alltid er der for meg uansett hva. Det hjelper veldig mye. Også har jeg fått noen nye venner også kommer de folka som sviktet meg snikende tilbake til meg. Men jeg er så snill og høflig sånn sett vet jeg at uansett hvor mye de sviktet meg og vondt det gjorde for meg, så skal jeg aldri vært slem tilbake. For tro meg jeg har tatt mange dårlige valg opp gjennom årene. Men jeg har lært at hat løser absolutt ingenting. Man må bare være høfelig uansett hvor sint,lei seg og såret man er skal man være hyggelig tilbake. Men man kan bestemme selv hvem man vil være med. Og jeg velger ærlighet først istedenfor å velge folk som er usanne mot deg. You go girl!!!!! TUSEN TAKK FOR AT DU DELTE DETTE INNLEGGET, DU ANER IKKE TIL HVOR STOR HJELP DU ER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORTSETT SÅNN!!!!!! 💕💕💕💕PS. JEG ELSKER DEG OG BLOGGEN DIN, OG YOUTUBE KANALEN TIL DEG OG MARTINE. DERE ER BEST!!!!!!! 💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕

    11. Det må jeg si at jeg har venner som er vennene mine men som jeg er dritt lei av.
      Ikke at de er falske.. Men at jeg ikke kan regne med dem når man planlegger noe.
      I dag kjente jeg meg helt alene i verden og jeg får bare gå det sånn resten av skoleåret for jeg gidder ikke prøve å få meg venner lenger .. Jeg blir så sinnsykt såra.
      En i klassen min som jeg liksom var litt venn med hu har sjeldent tatt kontakt for å finne på noe og opplevd forrige skoleår at hu flere ganger glemte at vi hadde planer eller avlyste noen timer i forveien..
      Jeg kunne ønske at skolemiljø ikke var så kjipt. At folk ikke er så gjengete og at man bryr seg om de som sitter alene..

    12. Hei Isabelle! Først vill jeg bare si at jeg elsker bloggen din og bare personeligheten din<3 men jeg må spørre om noe også. Jeg har en veninne. Vi er veldig gode venner egt. Men når jeg leste dette ble jeg litt usikker. Fo det er alltid jeg som må ringingen å ta kontakten.
      Hun tar uke hensyn til meg og ser aldri min side av saken. Men jeg vet ikke helt om hun er fake kzm??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg