Jeg må slutte å bry meg

Heihei alle sammen♡

Min største svakhet er det at jeg er altfor følsom. Jeg bryr meg om alle rundt meg, nesten mer enn meg selv noen ganger. Dette kan jo også være veldig positivt, men akkurat nå føler jeg bare at jeg kaster bort tiden min. Det at jeg ikke føler jeg får noe som helst tilbake er bare en utrolig kjip følelse! Jeg har opplevd utrolig mye dritt i livet mitt og det er nok derfor jeg bryr meg så mye om de jeg har nå. Da gjør det bare ekstra vondt at jeg ikke får noe tilbake.

Følelsen av at ingen bryr seg om deg er ubeskrivelig og jeg syntes det er skikkelig vanskelig å takle akkurat dette. Jeg vet jo at folk bryr seg, samtidig som jeg ikke føler det! Jeg er så merkelig noen ganger..
Jeg går konstant rundt å tenker på hva andre folk gjør og når jeg sitter hjemme alene tenker jeg kun på at jeg skulle ønske jeg var ute blant andre mennesker og spesielt de jeg bryr meg om. Jeg elsker også å være hjemme og slappe av, samtidig som jeg ikke vil gå glipp av noe. 

Jeg vet jeg ikke skal klage, jeg har det utrolig fint akkurat nå og det setter jeg utrolig stor pris på. Det er bare det at følelsene og tankene tar overhånd noen ganger! Jeg føler det at jeg er nødt til å slutte å bry meg så mye, ikke om de jeg er glad i selvfølgelig men bare ta livet litt mer med ro og tenke det at det kommer en dag imorgen også. Man lever bare en gang og det må man nyte. Det kan jo hende livet mitt er over allerede imorgen! 
Jeg er veldig fæl til det å ta sorgene på forskudd når det gjelder dette med venner og følelser. Jeg er alltid redd for at noen er sur på meg eller ikke bryr seg. Jeg er avhengig av å prate med folk hele tiden, jeg er redd for å bli glemt og at andre har gått videre. 

Jeg aner ikke hvor lenge jeg faktisk har tenkt på dette at jeg må tenke mer på meg selv noen ganger, for det er ganske lenge. Man er nødt til å være litt egoistisk noen ganger for å selv klare å lykkes i livet. Det jeg syntes er så vanskelig det er det at jeg føler alle andre gjør dette, mens jeg ikke klarer. Alle andre tenker på seg selv og gjør det dem føler er best for seg! 

12 kommentarer
    1. Så ubeskrivelig mange ganger jeg har følt på denne følelsen og den er helt forjævlig. Det er så sinnsykt urettferdig og ingen levende sjel fortjener å føle på denne følelsen.

    2. Vet akkuratt hvordan du har det, og det er en av de værste følelsene jeg noen gang har kjent på, å gå rundt å tenke på at du gir alt å ikke får noe tilbake<3

    3. Wow det er som å lese mine egne tanker, igjen, akkurat som den praten om meningen med livet 🙉 Du er kjempe flink til å sette ord på ting, keep it up med sånne innlegg!! You go girl❤️

    4. Kjente meg veldig godt igjen i dette, Isabelle… Det er virkelig en vond følelse å ha og som ingen fortjener å kjenne på. I en slik situasjon er det veldig viktig å tenke på de som betyr mye for deg og som du vet bryr seg om deg – for de er alltid der. Det spiller ingen rolle om det er én person eller ti personer, så lenge du har noen du kan tenke på og som tenker på deg <3
      Du er et flott menneske med gode holdninger og verdier, det skal du vite! Og jeg er ganske sikker på at det er mange som er utrolig takknemlig for alt det positive du bidrar med i livene deres.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg