Hvordan tjene penger på blogg

Processed with VSCO with f2 preset

Heihei alle mine fine♡

Hvordan har dere det i det fine været idag? Jeg har akkurat kommet meg ut døren og sitter nå på jobben til pappa. Han driver med et prosjekt hvor han trenger min hjelp og da stiller jeg som oftest opp.
Jeg er skikkelig stolt over meg selv, jeg har klart å komme meg opp fra sengen og ut døren ganske tidlig idag også. Eller, det er tidlig til å være meg! Været er jo også på topp og det er nok en god grunn til at jeg valgte å stå opp tidlig idag. Jeg var helt sikker på at det skulle regne idag, men da jeg våknet i morges skinte solen. Du aner ikke hvor glad jeg ble! Det har jo tordnet og lynet de siste dagene så noe annet enn det forventet jeg faktisk ikke. 

Senere idag er jeg nødt til å ta en tur ned til byen, jeg skal nemlig hente noe jeg kommer til å få brukt for imorgen. Jeg gleder meg masse til imorgen for da kommer jeg til å være verdens beste søster haha. Jeg forteller dere selvfølgelig hva som skjer imorgen når den tid kommer! 

Et spørsmål vi bloggere får så å si hver eneste dag, er hvordan man tjener penger på dette med blogg, Instagram, YouTube osv. Det er ikke nødvendigvis hvor mye man tjener spørsmålet er men hvordan man tjener det. Jeg skjønner at folk lurer, det gjorde jeg også da jeg ikke drev med dette selv.
Jeg syntes alltid det var så rart at bloggere kunne tjene så mye penger og jeg skjønte ikke hvordan eller hvor disse pengene kom fra! Når jeg tenker meg om er det egentlig ganske enkelt. Reklame.
Jeg fikk totalt sjokk da jeg fikk vite hvor mye folk faktisk er villig til å betale for reklame og at folk med en del følgere deler deres produkter på sine sosiale medier. Store bloggere og YouTube tjener jo ganske så mye kun på et reklame innlegg. Jeg syntes dette er utrolig fascinerende og jeg har faktisk gjort masse resource både nå og før jeg visste noen ting om dette. 

Bare tenk på Kylie Jenner, jeg digger hun og følger med på absolutt alt hun gjør. Hun tjener ca. 20 millioner kroner på et innlegg på Instagram. Reklame innlegg når det er sagt! Dette er lett tjente penger tenker nok de fleste, men de som har mange følgere har jo jobbet seg dit og det er ikke bare bare å holde på med sosiale medier. Man tjener selvfølgelig penger på andre ting også sånn som linker man deler og det å holde seg på topplisten med mange lesere om dagen. Men det er reklame det helt klart er mest penger i. Uansett, nok om penger. Penger er ikke alt og jeg liker egentlig ikke snakke om penger heller. 

6 kommentarer
    1. grattis med at du klarer og stå opp tidlig. Jeg tar t banen 06:30 hver dag får å komme meg på jobb.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg