Telefonen er viktigere enn mennesker

Heihei alle sammen♡

Hver eneste gang jeg er ute å spiser med venner eller uansett om jeg kun er ute med noen uavhengig av hva vi finner på å gjøre har telefonen alltid så mye å si. Det at enkelte faktisk er så opptatt av telefonen sin at man nesten ikke kan prate til hverandre er helt sykt. Jeg vet jeg er ganske ille jeg også, men et par mennesker har jeg faktisk blitt sjokkert av noen ganger. Det er mange som ikke klarer å gjøre to ting på en gang og det som plager meg mest nå i hverdagen er folk jeg møter for å snakke med og oppdatere i livet mitt om hva som skjer ikke klarer å følge med på hva jeg sier fordi dem er mer opptatt av hva som skjer på telefonen. Hvorfor ta seg tiden til å møtes da? Vi kunne jo pratet på facebook?

Jeg savner nesten ukene jeg var i Mexico, da hadde jeg ikke tilgang til telefon. Det hadde ingen og det var overraskende deilig. Man får med seg så sinnsykt mye mer og klarer å kose seg uten å tenke så mye på hva som skjer på sosiale medier. Min største frykt da jeg skulle reise ned til Mexico var faktisk akkurat dette med at jeg måtte gi fra meg telefonen og leve uten telefon i flere uker. Det viste seg å være det deiligste jeg noen gang har gjort på lenge og det var såvidt jeg tenkte på telefonen.

Jeg husker også en gang da jeg var ute å spiste med et par venninner. Jeg tipper det så utrolig teit ut der vi satt alle sammen klistret ned på telefonen at en som jobbet der faktisk kom bort og utfordret oss til å legge telefonen ned og den første som tok opp telefonen måtte betale regningen. Dette syntes jeg faktisk var skikkelig kult gjort og ikke minst morsomt, for det endte jo med at alle snakket med hverandre og hadde det mye koseligere enn det vi hadde da alle satt å så på telefonen. 

Jeg vet jeg er ganske ille når det kommer til dette selv, og det skremmer meg. For hver gang noen ikke følger med på hva jeg sier når jeg prater fordi man heller er opptatt av hva som skjer på telefonen er faktisk respektløst og ikke noe kult i det hele tatt for dem som snakker. Det siste jeg vil er å virke respektløs! Jeg skjønner ikke hvorfor telefonen egentlig har tatt over så mye som den har, det er avhengighetsskapende og det å sjekke telefonen hele tiden er blitt en dårlig vane. For hvor ofte skjer det egentlig noe spennende på telefonen som er verdt å gå glipp av noe som skjer i det virkelig liv? Nesten aldri. 

11 kommentarer
    1. Vær glad for at du i det hele tatt har en mobil for å kunne ta med ut, for det har ikke noen mennesker som meg #thoughlife

    2. Hei Isabelle, jeg heter Isabelle også derfor skrev jeg isabelle❤️ Men du og martine fortjener virkelig ikke hat kommentarer, dere er det mest utrolige som har skjedd meg, og dere er utrolig fine begge to! Folk som gir dere hat kommentarer har sikkert ikke venner selv, og vil bare rakke ned på andre personer at de føler seg forferdelige… det er utrolig trist at de skal gjøre sånt mot andre mennesker, den YouTube videoen du og martine lagde av “hat kommentarer ” / da jeg hørte det de hadde skrevet Beynte jeg og gråte… enkelte mennesker er født med ondskap inni seg. Du og Martine har ikke gjort noe galt, men bare vit dette og si det også gjerne til martine også : dere er perfekt, drit i hat kommentarer se heller på de positve og snille kommentarene!❤️ Jeg er kjempe glad i deg og Martine. Dere har kommet langt med livet og fortsett, og Isabelle det r jeg som har : @isabelleeriksenn på instagram❤️❤️ LOVEYOU

    3. Jeg er så enig.
      Jeg hater å sitte på restaurant med folk som det.
      Jeg pleier å legge mobilen bort når jeg er hos venner. Men det er mange som ikke gjør det. Jeg tror folk er så redde for å gå glipp av noe spennende.
      Jeg gidder ikke å være sammen med folk når problemet blir ekstremt..Jeg skulle møte en venninne en gang som jeg tok toget i 50 min for å møte, som drev med Snapchat, meldinger og skravla i tlf i de to timene vi var sammen. Hun fikk ikke med seg det jeg sa og var opptatt av å skravle og sjekke face og snapchat hele tida. itillegg til det så kom hu 30 min forsinka til å møte meg og kom skravlende i tlf når hu møtte meg. Jeg ble så forbanna av å skulle bruke tid på en som ikke var interessert i å snakke med meg eller høre på det jeg sa.
      Mens jeg skulle gå å ta toget tilbake skravla hu i tlf.. seriøst.. det er det mest respektløse jeg har vært borti
      Jeg var også på hyttetur med familien hvor søstra til kjæresten til mamma var mye med meg. Hu snakka så mye i tlf at jeg følte hu egentlig ikke ville være med. Når vi gikk på stranda, skulle på do, satt og spilte spill, rett før vi skulle sove..
      Så etter de to gangene der så gidder jeg ikke sånn oppførsel .. tenk på andre mennesker og ikke bare deg selv og vis respekt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg