Hvor mye tjener jeg på blogging?

Heihei alle sammen♡

Nå sitter jeg klar for å begynne å kjøre hjemover, jeg er jo på Savalen og har vært her noen dager og bare slappet av og kost meg. Jeg har hatt en kjempe fin tur, men jeg merker nå at jeg lengter litt hjem til min egen seng og egen dusj! Det er sant det man sier ”borte er bra, men hjemme er alltid best”.
Det er fredag og jeg bestemte meg for å ha åpen snap i fem minutter slik at dere kunne komme med spørsmål som jeg skal svare på på bloggen senere idag. Det tikket inn et spørsmål jeg tenkte jeg kunne skrive et eget innlegg om! Dette med penger og blogging. 

Det er utrolig mange som er veldig nyskjerrige på akkurat det med penger og hvor mye andre mennesker tjener. Jeg skjønner at folk lurer, samtidig som jeg syntes det er litt rart å spørre om! Jeg har ikke akkurat lyst til å fortelle alle sammen hvor mye jeg tjener. Akkurat dette syntes jeg er litt skummelt at andre jeg ikke kjenner skal vite! 
Nå har jeg akkurat startet med blogg og er veldig ny på dette. Jeg tjener penger på bloggen, youtube og instagram og det er det hovedinntekten min er! Når det gjelder penger og blogging er det veldig forskjellig hvor mye man kan tjene i løpet av en mnd. En mnd kan det hende du ikke tjener noen ting, mens en annen mnd kan du tjene masse. Jeg driver ikke med dette for å kun tjene penger slik som de fleste hevder. Alle er der at de som blogger kun gjør det for oppmersomhet og penger. Og ja, det finnes nok en del av dem også! Slik er det absolutt ikke i mitt tilfelle, jeg liker å blogge om ting jeg interesserer meg for og selvfølgelig ting folk lurer på. Dette gjelder også youtube! Martine og jeg startet med youtube nettopp fordi vi ville underholde og gjøre noe morsomt. Jeg elsker å se på youtube videoer og kan faktisk sitte en hel kveld og bare se på youtube videoer av andre, det er liksom den nye tv’en. 

Nå skal ikke jeg skryte på meg at jeg tjener massevis av penger på dette her nå, for det gjør jeg absolutt ikke! Jeg tjener penger men ikke flere hundre tusen i mnd. Det er ikke målet mitt heller. Jeg har lyst til å leve av dette med blogging og youtube, fordi jeg syntes dette å skrive til andre og få respons er utrolig morsomt. Samtidig som jeg bestemmer helt selv hva dagene mine skal gå ut på! 
Da jeg var yngre elsket jeg å lese blogger og lære ting om andre som jeg kanskje kunne kjenne meg igjen i, det gjør jeg fortsatt. Jeg hater å føle meg alene om ting og jeg er helt sikker på at andre gjør det samme, derfor vil jeg skrive om det jeg tenker og føler slik at andre ikke trenger å føle seg alene. Når det sies tror jeg heller ikke at jeg hadde fortsatt med blogging om jeg ikke fikk noe som helst respons og ikke hadde nådd ut til så mange som jeg vil! Jeg visste alltid at det var en del penger i blogging, og det er vell det som får en del til å starte med akkurat dette. Men det er vanskelig å komme så langt og faktisk kunne tjene massvis av penger på dette! 

5 kommentarer
    1. Hei jeg lurer på en ting!<3 har lurt veeeldig lenge så håper jeg får svar snart! <3 Du vet inne på PH? Da fikk dere ikke lov til å gå ut av hotellet osv. Men hva skjedde hvis dede gikk tom for noe? Shavingskrem, tamponger, shampoo osvosv. Fordi det er jo veldig vansklig å måtte pakke nok til 3 månder. Var det en kiosk inne på hotellet ellernoe?

    2. Jeg lurer fælt på hvordan man tjener pengene jeg da, ikke hvor mye… hehe 🙂 sånn f.eks med å sette inn annonser, er det bare å gjøre det siden man er medlem av blogg-klubben osv? Kunne du skrevet et innlegg som forklarer med teskje hvordan man tjener penger på bloggen og hvordan man setter inn annonser eller hva nå enn man tjener på? 🙂

    3. Om man har 200-300 lesere i gjennomsnitt hver dag, så kan man først begynne å reklamere og tjene penger på bloggen. Men det er kun “kjendiser” som stort sett tjener penger slik at de kan leve av dette. Utseende har også meget å si, og hvor mye man er villig til å kle av seg. Man må også skrive godt, slik som både Martine og Isabell, faktisk gjør…. Man skal helst ha flere tusen lesere, og det er ikke lett. Kryss i taket for dere som har kommet så langt <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg