Må alltid ha fler i munnen

God kveld alle vakre♡

Jeg som alle andre har en del uvaner og tvangstanker jeg helst skulle ønske jeg kunne klart meg uten. Jeg prøver å endre på en del av disse tingene, men det er ikke alltid like lett! 

Jeg klarer ikke kun ha en tyggis i munnen. Jeg syntes nesten det er litt ekkelt og ubehagelig å kun tygge på en tyggis. Jeg må alltid ha flere enn en tyggis i munnen for at jeg skal klare å tygge på den. Jeg har heller ikke disse tyggisene i munnen lenger enn fem minutter. Jeg spytter de ut med engang det ikke noe mer smak igjen eller med en gang jeg merker at de blir lit harde. 
Jeg aner ikke hvorfor, det er en tvangstanke jeg har! Jeg føler at hvis tyggisen er liten så kommer den til å dette ned i halsen min og jeg kommer til svelge den til slutt.. En tyggispakke hos meg går vell tom etter ti minutter.

Tar jeg først på maskara er jeg nødt til å ha på falske vipper. I det siste har jeg hvert skikkelig uheldig med vippene mine. Dette har vell egentlig vart en god stund nå, jeg hater virkelig å kun ha på meg maskara. Jeg går heller uten noen ting på vippene mine enn bare maskara. Tar jeg på meg maskara, må jeg alltid sette på løsvipper også, hvis ikke føler jeg meg ikke bra i det hele tatt!
Det kan nok ha noe med at jeg ikke syntes vippene mine er noe fine med kun maskara, jeg har vell ikke funnet en maskara som er bra nok for mine vipper. Jeg hater også å fjerne sminken og da blir det ekstra krevene å skulle fjerne masse maskara fra vippene, det syntes jeg ikke er noe gøy i det hele tatt.

Jeg må ha på hundre alarmer om morningenHvis det er en dag jeg skal noe viktig eller bare har lyst til å våkne litt tidlig er jeg nødt til å ha på masse alarmer. Jeg er en mester til å ikke høre alarmene og å skru av disse i søvne.. Jeg er også livredd for å forsove meg til ting jeg skal på! Jeg tar alltid på den første alarmen ca. en halv time før jeg egentlig må stå opp, jeg sovne jo etter to sekunder uansett!
Slumringen varer vell sikkert en time også, så det ender jo alltid med at jeg får dårlig tid! Du kan nok spørre alle venninnene mine om dette, jeg tror alle plager seg over at jeg aldri klarer å høre alarmen på morningen..

Jeg sovner alltid med sminke. Noe av det verste jeg vet er faktisk å sove mes sminke, likevell klarer jeg alltid å sovne med masse sminke på. Dette er verken bra for huden min eller sengetøyet mitt haha.. Jeg blir alltid så trøtt på kvelden med engang jeg legger meg i sengen og jeg sovner utenat jeg i det hele tatt merker at jeg sovner. Jeg kan virkelig sovne med både TV’en, lyset og masse klær på meg. Noen ganger bråvåkner jeg faktisk midt på natten med både TV og musikk på.. Jeg må bli bedre til det der! 

Jeg snuser. Det er vell ikke noe hemmelighet at jeg er så uheldig å snuse.. Jeg har prøvd en del ganger å slutte, men jeg får det ikke til! Jeg har kanskje ikke lyst nok til å slutte at jeg klarer det. Snus er både utrolig dyrt og det er ikke bra for helsen. Det er faktisk bra for tennene, man unngår å få hull i tennene, men da er det helt klart bedre å pusse tennene godt isteden for å snuse!

13 kommentarer
    1. God egenskap å kunne snakke ut om sånne ting. Har sånt jeg å, skikkelig irriterende spesielt når jeg har dårlig tid! 🙂

    2. Nr 1 hahahha!! ME TO gurl. Har ikke hørt om noen andre som har samme “tvangstanke”, men jeg er heeelt lik, og det var godt å lese jeg ikke er den eneste i verden haha, herregud. <3

    3. Altså det er ikke BRA for tennene. Selv om det kanskje forhindrer hull er det veldig mye med snus som er skadelig for tennene på andre måter. Du fremstilte det som at det er bedre for tenna å snuse enn å ikke snuse nesten, og det er totalt feil, det er utrolig skadelig for tenna. Ikke kom med slike utsagn før du vet hva du snakker om for det kan motivere folk til å begynne med snus, og du vil ikke være DEN personen.

    4. Er ikke så veldig sikker på om det er bra for tennene, men du vet det sikkert bedre enn meg. Mamma snuste før og det ødela tannkjøttet hennes da :/

    5. Snus er bra for tennene, men ikke tannkjøttet. Grunnen til at det er bra for tennene er på grunn av at det endrer ph’en i munnen, og det gjør at tennene dine holder seg sterkere og friskere. Nå skal jeg ikke si dette helt sikkert, men det er det jeg har både lest og hørt.
      Jeg snuser dessverre også, og har prøvd å slutte mange ganger uten at det har funket. Husker jeg ble fortalt for en del år siden at jeg aldri måtte begynne å snuse eller røyke fordi jeg kommer til å angre, og bli avhengig og slite med å slutte. Hvem skulle trodd de hadde helt rett? Haha

    6. Det er dessverre det ja.. Så bra! Helt riktig innstilling 😉
      Vi er vår egen sjef, så teknisk sett bør det ikke være et problem – selv om det er det.. haha 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg