Sminkelook – Step by step

Hallo alle sammen♡

Det er en del som har lyst til å se hvordan jeg sminker meg, derfor tenkte jeg rett og slett å vise en look jeg har helt dilla på om dagen. Det er faktisk en stund siden jeg tok disse bildene mens jeg sminket meg, men jeg har helt glemt å dele det med dere! Det er en del nå i ettertid som spørr om hva slags øyenskygge jeg bruker og selvfølgelig hudsminke også. Denne looken er det jeg bruker nå når jeg skal noe spesielt på agendaen, men også hvis jeg bare vil se ekstra smashing ut! 

Her kommer en step by step på min favorittsminkelook om dagen♡ Enjoy.


Jeg starter alltid med foundation! Foundation min er fra Mac og heter Pro Longwear, fargen har jeg i NC25. Denne har jeg vell brukt i flere år tipper jeg og er helt klart min favoritt. Den holder hele dagen og passer perfekt til huden min! Jeg blender ut med beauty blender fra Real Techniques. Love it♡


Deretter bruker jeg en ganske lys concealer fra Urban Decay. Denne er utrolig bra og dekker helt fantastisk! Jeg elsker den. Jeg bruker denne på steder jeg vil lysne opp, som under øynene, pannen, nesen og haken. Blender også ut med samme beauty blenderen. 


Så er jeg nødt til å sette foundation min. Da bruker jeg alle de lyse fargene i Anastasia palette mitt. Dette er nesten tomt.. Alle lyse puddere fungerer egentlig som det skal på dette steget. Dette pudderet tar jeg masse av under øynene og litt i resten av ansiktet. 


På tide med bryn. Jeg syntes bryn er utrolig vanskelig noen ganger og kan bruke lang tid på dette. Bryn syntes jeg er utrolig viktig for å forme ett ansikt. Jeg bruker brynsgele fra Anastasia og en kost fra Mac. Kommer jeg utenfor med brynet, bruker jeg å rydde opp med litt concealer bare! 


Disse øyenskyggene har jeg virkelig fått helt dilla på. De er så utrolig fine og har fantastisk pigment. Øyenskygge pallette er fra TheBalm! Jeg pleier alltid å bruke den litt rosa som ligger i midten, den blir fantastisk fin på øyelokket. Denne fargen tar jeg innerst i øyekroken og ytterst slik dere ser på bildet.

Deretter bruker jeg Naked pallette mitt. Her tar jeg den lyse rosa fargen som du ser er godt brukt heh!! Denne påfører jeg midt på øyelokket for å få en litt mer rosa farge!


Endelig på tide med litt farge i ansiktet.. Her bruker jeg et pudder fra Mac som er ganske mørkt. Dette bruker jeg forsiktig rundt om i ansiktet med en stor kost fra Real Teckniques. Deretter tar jeg litt ekstra der jeg har lyst til countore, som under kinnbena og ytterst i pannen!


Min favoritt, highlighter! Jeg bruker highlighter fra TheBalm, denne heter Mary Lou Manizer og er helt fantastisk. Denne påfører jeg på kinnbena, litt på nesen og litt i pannen.


Så gjenstår bare vipper og settingspray. Vippene mine er fra House of Lashes og kalles Iconic. Disse syntes jeg er helt sykt fine og jeg bruker disse hver eneste dag. Settingsprayen er fra Urban Decay.


Noen ganger er det rart jeg ikke drukner i settingspray. Altså jeg tar så mye settingspray at jeg blir helt våt i ansiktet. Det er så deilig å spraye på! På leppene har jeg bare en helt vanlig gjennomsiktig lipgloss. Jeg er ganske sikker på at den er fra NYX! 


Slik ble sminkelooken, dette bildet er tatt samme dag på en photoshoot jeg var på! 

Jeg håper du likte looken og har lyst til å teste den ut selv! Denne looken passer både til hverdags og fest, men jeg bruker den som regel på fest eller når jeg skal noe spesielt♡ 

22 kommentarer

Siste innlegg