Fasit på blogging- lettkledde bilder?

Jeg leser ofte på sosiale medier at folk klager og kommenterer bloggernes blogger og hva hver enkelt blogger velger å skrive om. Og jeg må ærlig innrømme at jeg har blitt dritt lei haha.
Nå bruker jeg meg selv om eksempel her. Når det gjelder meg, denne bloggen er kun min og jeg bestemmer selv hva jeg vil legge ut og ikke legge ut. Om du ikke liker hva jeg skriver om eller hvilke bilder jeg velger å legge ut, okei hva så? Dette er min blogg som jeg styrer helt selv. Hvis jeg har lyst til å legge ut et bilde av kroppen min og vise at jeg er fornøyd med den, hva så? Hvorfor skal enkelte klage hele tiden? Det skjønner virkelig ikke jeg. Hvis du ikke er fornøyd med noen av bloggene i Norge og det eneste du klarer å gjøre er å klage og kommentere dritt, start din egen blogg og skriv om det du mener er viktig! Ikke rakk ned på alle andre fordi du har en annen mening. Det finnes flere hundre titalls blogger i Norge, det er en grunn for at de som ligger på topplisten ligger der dag etter dag, mener nå jeg! 

For er det egentlig en fasit på hvordan en blogg skal se ut og hva en blogg skal inneholde? Nei, det er jo ikke det.

Jeg tror det er veldig mange som har et hat/elsk forhold til blogg. Det er nok mange som hater på bloggere fordi de rett og slett er litt misunnelig for at noen har klart og leve på å skrive om seg selv og rett og slett klarer å leve på noe man elsker. Men alikevell klarer ikke jeg forstå hvorfor man skal rakke ned på disse? Er det ikke kult at noen har klart å oppnå det man vil? Jeg syntes det er utrolig tøft, for blogging er alt annet enn enkelt. Det har jeg funnet ut av hvertfall, det er tøft som bare det og drit slitsomt. Men det er jo en grunn for at folk leser blogger også. Jeg foreksempel, da jeg var yngre elsket jeg å lese forskjellige blogger, jeg syntes det var lærerikt og jeg likte å lese om andre og hvordan andre hadde det. Spesielt når andre kanskje hadde det litt tøft, så kunne jeg gå inn å lese og kanskje få tips osv hvis jeg følte meg dritt en dag! 

Da fikk jeg disse tankene ut av hode, gud så deilig det er å skrive ut alt jeg tenker på å kan klage litt dere fine, haha. Jeg er vell ikke den eneste som har hatt disse tankene? eller? Uansett, jeg er glad jeg delte dette med dere for dette er noe jeg virkelig mener. Jeg blir faktisk skikkelig provosert. 
Nå skal jeg begynne å redigere en ny video eg har spilt inn til dere, nemlig innkjøpsvideo fra London. Jeg gleder meg til å vise dere alt jeg har kjøpt! Stay tuned babes, vi blogges♡ Love you!

11 kommentarer
    1. Føler at blogg bare er en inntektskilde for folk som ikke har noe utdanning / vanlig jobb. Veldig mange bloggere poster bare latterlige innlegg som ingen bryr seg om, men jeg synes at bloggen din er bedre og spennende. Stå på videre!

    2. Helt enig.
      Og dette med lettkledde bilder kan være egentlig ganske sårt. Fordi folk klager ofte på lettkledde bilder av de som kanskje er veldig tynne da. Denne her sunnfornuftplakaten f.eks. Der du skal passe på å legge ut bilde av porsjonen din med mat, passe på hvilke bilder du legger ut osv.
      Men den føler jeg helt ærlig er mer rettet mot bloggere som faktisk er veldig tynne. Fordi jenter som har en større kroppsfasong, når de legger ut lettkledde bilder, da blir de hyllet langt oppi skyene og de er sååå tøffe og modige som viser kroppen sin. Men hvis noen tynne gjør det, så får man drittkommentarer og synes bildene er drøye og kan påvirke yngre jenter/gutter.
      Men da tenker jeg, er det ikke disse som kommenterer slik som er med på selve kroppspresset? Jeg føler at de som “hater kroppspress, fuck sommerkroppen, mammakroppen2017” osv er egentlig de som skaper kroppspresset. Fordi om alle bare hadde kommentert “så vakker du er!” f.eks på bildene til alle som legger ut lettkledde bilder, så hadde det kanskje vært greit? Sier ikke at det er det som skal til, men når noen blir hyllet og andre hatet så lages det kroppspress. Hva med å være enige i at alle er vakre uansett fasong?
      Jeg er naturlig tynn, og jeg har slitt meg ihjel for å nå en viss vekt. Jeg har enda ikke klart det og jeg er nå 24 år gammel. Og for meg så begynner det å bli litt sårt at alle som er “større” skal bli hyllet, mens jeg blir sett på som ekkel fordi ribbeina mine viser. Men likevel så er jeg så lei kroppspress at jeg orker egentlig ikke å bry meg. For det er ikke meg det er noe galt med. Det er de som sitter og dømmer alle som har de største problemene.
      Jeg vet ikke helt om jeg fikk frem poenget mitt da jeg synes det er vanskelig å forklare. Men jeg mener rett og slett at de som klager og hater på kroppspress ofte er de som skaper kroppspress. Fordi de skal hylle de større, men da går de likevel mot sin egen “kamp mot kroppspress” fordi de hater jo likevel på de tynne igjen.
      Beklager for lang kommentar… måtte bare få ut dette til en såpass stor og flott blogger som du er. Du er nydelig med en utrolig vakker kropp som du skal være stolt over. Det er din blogg og du bestemmer. Om folk skal bli så voldsomt påvirket så er de ikke i stand til å være på nett. Ja, psykiske lidelser kan også gjøre at man blir påvirket, men jeg har slitt psykisk i 10 år og jobber enda med å bli frisk. Men likevel så klarer jeg å la være å bli påvirket og hate på bloggere. Jeg kan se opp til bloggere og få inspirasjon, men jeg blir ikke direkte påvirket. Heldigvis.
      Jeg synes du er et flott forbilde<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg