Jeg legger ut lettkledde bilder

Hei alle vakre♡

Jeg poster en rekke lettkledde bilder på nettet, samme som masse andre jenter og gutter på min alder. Men det vil ikke si at jeg leter etter sex. Jeg vet det er mange menn som mener at hvis du legger ut lettkledde bilder er det fordi du har lyst på sex. Det må være noe av det dummeste jeg har hørt! Fortjener jenter som legger ut lettkledde bilder å bli gruppevoldtatt og brukt? Vel nei, men det er det overraskende mange som mener! 

Hvorfor er det slik at for at en kvinne skal være selvstendig og sterk må hun ha på seg klær? Jeg er så lei av å lese overalt og høre om at kvinner som legger ut lettkledde bilder ikke har respekt for seg selv, mens når en mann legger ut et lettkledd bilde digger alle han og syntes han ser bra ut. Jeg er så lei av forskjellsbehandling når det gjelder bilder på sosiale medier. Det at en kvinne er fornøyd med kroppen sin uansett hvordan den ser ut og tørr og vise den frem er for meg en sterk og selvtendig person som man burde respektere. 
Det at man også kan risikere å evt ikke få den jobben man vil ha pga bilder man har lagt ut på nettet, mener jeg er helt patetisk. En kvinne som har lagt ut bilder kan være minst like smart og oppegående som en som ikke har lagt ut lettkledde bilder, alle er forskjellige og alle tenker forskjellig når det kommer til å legge ut bilder på nettet. Men jeg er fult klar over at man skal passe på hva man legger ut på nettet. 

Posetur og hvordan man fremstiller bildet har selvfølgelig en del å si.

Noe som provoserer meg til de grader er at jenter som legger ut bilder av seg selv der man viser en del hud får så utrolig mye mer pepper enn det gutter får. Jenter blir stemplet med en gang, av andre jenter. Jeg syntes det er rart at såpass mange mennesker syntes det er provoserende å se lettkledde bilder av andre, er det fordi når andre er fornøyd med sin egen kropp så klarer ikke du være glad fordi du ikke er fornøyd selv? 

Mange mener også at damer som legger ut lettkledde bilder gir andre dårlig selvillit, altså what? Jeg selv elsker å følge jenter som legget ut lettkledde bilder av seg selv spesielt på instagram, jeg får motivasjon. Alle er født med en kropp og det er opp til dem selv hva man ønsker å gjøre med den. Hvorfor da dømme folk som har valgt å trene og er stolt over kroppen sin og legger ut lettkledde bilder, du kunne gjort akkurat det samme selv!

Kropp er flott, uansett♡

XOXO

10 kommentarer
    1. Fyfaen så enig!!! Dritt lei gutter som tror man er lett på tråden eller kun er ute etter et ligg fordi man legger ut et undertøysbilde, eller jenter som slutshamer hverandre.

    2. Morsomt at du skrev det her nå (som jeg er forøvrig helt enig i) men jeg har et litt morsomt spørsmål som er litt innenfor tema her.
      Det er veldig mye snakk om kroppspress blant jenter generelt i dagens samfunn. Og folk (jenter) klikket i vinkler over modeller som ikke var innenfor ideal (hva nå det enn er), derav kom plus size modeller. MEN, hva tenker du om at absolutt ingen av disse såkalte feministene bryr seg om at det bare er slanke/veltrente gutter som promoterer klær. For har du noen gang sett en lubben/overvektig gutt reklamere for dressmann f.eks? Nei. Men med en gang de ser ei litt for tynn jente i deres øyne promotere noe fra bikbok, DA er det ramaskrik.
      Haha jeg henger meg kanskje oppi mye rart, men jeg er så forbanna lei av denne jentebølgen at vi til slutt ikke kjemper for guttene heller. Ordet feminist har mistet sin betydning og jeg syns det er synd at det bare er masse mas og bråk om å “løfte jenter opp/girlpower”. Likt skal Være likt, klager vi over slanke jente-modeller, skal vi da vel også ta for oss guttene og

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg