Jeg må slutte å forvente for mye

Hei alle sammen♡

Jeg forventer alt for mye av andre, jeg vil ikke si jeg forventer mye av andre personer men jeg forventer det jeg vet jeg fortjener. Jeg blir ofte skuffet og lei meg for andres handlinger, fordi jeg rett og slett forventer ting. Som f.eks når det gjelder en avtale, jeg er veldig på det at man ikke skal bryte avtaler. Da føler jeg meg lite viktig, spesielt når man ikke får vite dette på forhånd. Slik burde man fått vite med engang noe annet dukket opp slik at man ikke blir sittende og vente og heller kunne gjort noe annet. Noe av det verste jeg vet er folk som bryter avtaler, det er nok fordi jeg syntes det er så viktig selv!
Jeg må godta at jeg ikke alltid får tilbake det jeg gir. Jeg har lært nå å ikke ha for høye forventninger til andre som ikke er meg selv, jeg blir jo bare skuffet. Lykken ligger fra nå av i mine hender♡

Jeg vil tørre å påstå at jeg er en veldig snill person, hvertfall når det kommer til venner. Det har jeg alltid hvert, det kan ha noe med at jeg ikke har hatt så mange gode venninner før og derfor tar jeg også ekstra godt vare på de jeg har nå. Jeg vil heller være den med en utrolig god venn som bryr seg og tar vare på meg enn den med masse venner som egentlig ikke bryr seg. En diamant er bedre enn ti gråstein. 

Jeg bryr meg og tar vare på de som står meg nært, til tider alt for mye. Men jeg mener det er sånn det skal være! Man skal bry seg om folk som er viktig for deg. Det er bare så trist når man føler man ikke får noe tilbake. Når man føler denne personen du har gitt mye av din tid og energi på ikke gjør det samme tilbake, bryr seg. Kanskje jeg bare må bli mer egoistisk, og tenke mer på mitt eget beste og kun det. Jeg har ikke lyst til det, jeg har lyst til å bry meg og at andre skal bry seg om meg men enkelte ganger må man tenke på seg selv! 

XOXO

5 kommentarer
    1. Hei!
      Lurte på om du kunne skrevet et innlegg fra den tiden der du ble mobbet? 🙂
      – Ha en super dag videre <3

    2. Hei Isabel! Du forventer overhodet ikke for mye av andre. Det minste man skal kunne forvente av andre er at de kommer til avtalt tid og holder avtaler. Jeg kutter ut venner som ikke gjør det, jeg mener de misbruker jo min tid. De fleste som holder på sånn er umodne, anbefaler også deg å kutte ut slike venner, eller i det minste ta en kraftig alvorsprat med dem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg