Forbinder du terrorister med muslimer?

Hei alle fine

 

Hvor mange gleder seg til skam begynner igjen? Jeg gleder meg hvertfall enormt masse.

Jeg elsker hvordan serien klarer å vise på mange forskjellige måter hvordan livene til mange er, og at ikke alt er like lett og en dans på roser som mange skal ha det til!

Nå er det Sana som har fått hovedrollen, det var det jeg håpet på. Jeg tror det er mange som har masse å lære om Sana og generelt hennes religion. Slik jeg har fått inntrykk av er det en del som forbinder muslimer med terrorister og drar alle under samme kam. Når man hører om terror i nyheter og leser om terror i avisen er det første folk tenker at dette er blitt gjennomført av muslimer. Men jeg vil ikke kalle terrorister for muslimer, de går jo imot koranen ved å drepe andre mennesker. Koranen og bibelen er veldig veldig like og de “muslimene” som utfører terror har rett å slett misforstått det som står skrevet, eller blitt hjernevasket av andre folk som har misforstått koranen. Alle er veldig opptatt av likestilling mellom alle mennesker og at alle skal behandles likt, ja det er likestilling i Norge men jeg føler allikevel ikke alle blir behandlet likt.

Terrorisme har ingenting med religion å gjøre. Det kan vi ihvertfall være enig om. Det er mange som glemmer at alle mennesker er forskjellige og alle er ett enkelt individ med egne valg og meninger.

Jeg tror det er mange som kommer til å bli positivt overrasket, inkludert meg selv når vi får se neste sesong av skam.

 

XOXO

10 kommentarer
    1. Ny sesong av skam blir fantastisk ♥ Dessverre har nok religion mye med terrorisme å gjøre, men det blir heeelt feil å sette likhetstegn med muslimer og terror. Jeg studerte religion ved universitetet, noe som var ufattelig spennende! Og jeg er helt enig med deg med at vi ikke kan koble terror direkte til religioner… det er mennesker som vrir på sannheten og får slike handlinger til å virke rett for sine verdier… forferdelig skremmende … Jeg gleder meg til ny sesong av skam! Fin innlegg og et nydelig bilde ♥

    2. Tusen hjertelig takk for et bra innlegg. Koranen sier helt klart, det står overalt å drepe ett menneske er som å drepe hele menneskeheten. Felles for alle terroristene er at de har levd ett liv som ikke er i tråd med islam med henblikk på alkohol, sex, narkotika osv. La det også være klart at verdensmakten USA og deres allierte har interesser OLJE. Osv bare se på Syria krisen Russland og Iran støtter assad regimet mens usa støtter andre militante grupper. Wiileaks avslørte jo at usa gav masse penger og våpentrenong til isis. Verden er sinnsyn komplisert og den med makt har alltid sine interesser.. de driter i de fattige sårbare. Jeg mange muslimer de er vennliGe og fantastiske folk. Hvor var terroristene før 11 september (inside job). Alt for å få tilgang til oljereservene gikk de til krig. Da Afghanistan er et strategisk viktig land med henblikk på dens plassering. USA løy om Iraks atomvåpen for å få kontroll over oljereservene. Derfor usa er så gode venner med saudi arabia fordi kongedømme der blir beskyttet av usa

    3. Det finnes over 1 milliard fredelige mennesker. Fantastiske menneser. Men terrorisme skapes jo som Kine sier. Bare tenk deg at familien på 6 blir skutt av amerikanske og vestens bombefly. Hele familier blir utrydde eller langvarige skader psykisk og fysisk. Så klart d er menneskelig natur med hevn. Altså de skapes av Amerika som bomber sivile i vei. Vi i vesten har sterke militære å ønsker aldri at fattige land skal få mer makt. D er slik verden fungerer desverre…

    4. Andrine:
      De fleste som stjeler i Norge er absolutt ikke polakker. Ja, Polen er et katolsk dominerende land, men hva har det med innlegget til Isabelle å gjøre ?

    5. AT vi hvite folk, tror vi er best å de tmå vi slutte med å tro. Vi må respektere og bli respektert av alle mennesker..

    6. Gleder meg også til Skam 4! Respekt til deg for fine ord vedr. et viktig tema, Isabelle.
      “What the world needs now is love, sweet love. It’s the only thing that there’s just too little of.”
      – Burt Bacharach

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg