Til alle dere russ der ute

Hei dere♡

For mange starter russefeiringen allerede i dag. For hvert år som går begynner det bare tidligere og tidligere, men det er jo bare bedre for dere! Woho. 
Jeg er helt sikker på at det er tusenvis av ungdommer som har ventet lenge på denne dagen! I hele tre år, i hvert fall noen har ventet så lenge. 

I dag er det nemlig klart for veldig mange 3 klassinger å dra på «vrengefest» – nå er det i gang alle russ. Tida dere har ventet på. 

Dette skal være en tid man tenker tilbake på som positivt og noe av det kuleste man har opplevd, ikke ett vondt minne som det dessverre kan bli for noen. Og ja, da tenker jeg på voldtekt, doping og alt den dritten der. Det er dessverre sånn at hvert år på denne tiden flere ganger, leser man en trist nyhet om at dette har skjedd med russ.
Alle vet at det kan skje, alle vet at det skjer, men alle tenker ”det kommer ikke til å skje med meg”. Værsåsnill, ikke tenk sånn, ikke gå rundt alene, drikk av din egen drikke, vær med folk du stoler på. Man vet virkelig aldri, plutselig kan den du trodde var din bestevenn bli din værste fiende. 
Det skjer liksom noe med russen når de får på seg den dressen. Mange mister en del hemninger og tror alt er lov. Men alt er ikke lov selv om man har på seg dressen. Vær greie med hverandre og ta vare på hverandre. Husk at NEI er NEI.  

 
Noen er på store busser og skal «rulle» og leve livet , andre er «vandre» russ, men uansett hva du skal, nyt russetiden, den kommer ikke tilbake. Forventningene er sky høye, tro meg jeg vet. Og jeg kan si at jeg hadde en kul russetid. Slitsom, men kul. 

                                                      

THROWBACK♡♡

Så til alle dere russ der ute, ha en sinnsyk kul feiring, kos dere masse – take care, have fun og ikke glem eksamen som snart står for tur!! 


 

XOXO

9 kommentarer

Siste innlegg