Det er bullshit at du ser bedre ut uten sminke

Hellu folkens♡

Hvor mange av dere har fått beskjed av gutter og evt andre at du ser såå mye bedre ut uten sminke? Vell, det har hvertfall jeg hørt en del ganger. Løgn. Hvertfall for det meste. 
Selvfølgelig ser man ikke bedre ut uten sminke, eller jo muligens men da skal du ha helt forjævlig sminke på deg! Det er en grunn for at vi jenter sminker oss, det er til og med masse gutter som sminker seg. Og det er fordi man ser bedre ut! Jeg sier ikke man er stygg uten sminke, noen ser fantastisk ut uten noe som helst sminke på seg.

Jeg har gått lei av at folk skal drive å kommentere på akkurat det der, jeg vet da selv at jeg ser mye bedre ut med sminke! Greit nok at de fleste foretrekker naturlig look og minst mulig sminke, men det vil ikke nødvendighvis si at du ser bedre ut. Kanskje, hva vet vell jeg! 
 

Dette var bare en bitteliten tanke jeg hadde i hode akkurat nå, hehe! Mine meninger, husk på det. ♡

Nå skal jeg begynne å fikse meg til ett event jeg skal på, Black and White party! Jeg håper det blir like gøy som jeg tror♡ 
Det er jo dresscode idag, White or black. Det er vell ikke noe sjokk at jeg kommer til å stille opp i svart, hehe! Skal prøve å få lagt ut outfit bilde senere ikveld, får se hva jeg rekker! 
 

Vi blogges lovers♡
 

XOXO

38 kommentarer
      1. Hei Sølvi! Du sier at det ikke er den ekte personen som viser seg frem om man har på sminke. Du er ikke en annen person selv om du har på sminke. Du har fortsatt den samme personligheten og det er ikke en annen som vises. Hvis jeg går med sminke en dag og en annen dag går jeg uten sminke, så endrer ikke det hvem jeg er som person.

    1. Enig sånn sett, men er mye som kommer an på.
      Noen sminker seg ikke særlig fint, så da ser de enkelt og greit bedre ut uten sminke.
      Og enkelte er såpass naturlige pene at de rett og slett ikke trenger sminke.
      Men ja som sagt, er en grunn til at de fleste jenter bruker sminke, nettopp fordi man fremhever og forbedrer trekkene sine, som gjør at man ser bedre ut.

    2. Det finnes faktisk mennesker som syntes naturlig er finest inkludert meg selv. Hvis du aldri går uten sminke blir man jo ikke kjent med den virkelige deg. hvertfall sånn jeg ser det

    3. Sitter du virkelig å skriver at man er stygg uten sminke? For et forferdelig forbilde du er! Selvfølgleig finnes det tusenvis av nydelige jenter som er like pene naturlig som med sminke.

    4. Jeg er faktisk enig. Sminke brukes jo for å se bedre ut?
      Og mange gutter og menn ser en jente eller dame med naturlig sminke eller en “no makeup look” og tror hun er 100% sminkefri…
      Jeg kan f.eks lage samme look, bare at på den ene har jeg mørk øyenskygge. Den ene looken ser da veldig naturlig ut, og på den andre får jeg kommentarer på at jeg bruker mye sminke, haha!!
      Nei, jeg vet selv at jeg ser mye bedre ut med sminke. Jeg er ihvertfall fornøyd selv, så da spiller det ingen rolle hva andre jenter eller gutter mener om det. 🙂

    5. Dette ble jo helt feil haha. Det er så klart ekstremt mange som ser penere ut uten sminke? Og det kommer helt an på definisjonen pen. Mange mener foundation og løsvipper er det peneste, andre mener naturlig og og kanskje bare litt leppefarge er penest. Syns dette innlegget ble veldig rart.

    6. er da helt objektivt om man syntes folk er finere med eller uten sminke. Og hvorfor faen skal folk bry seg. Ha på så mye eller lite sminke som du vil, ingen av dem er finere enn den andre. Om mengde sminke er det du baserer utseende og hvor pen en person er på, er man en idiot..

    7. Jeg er helt enig med deg..
      Jeg eier ikke selvtillit for fem flate øre, men når jeg sminker meg gjør det noe med humøret mitt også, for jeg føler meg mye bedre selv😊

    8. Jeg syntes selv jeg ser penere ut med sminke, ja. Den er grei. MEN, jeg hater å gå med sminke og skal noen bli kjent med meg, skal det være sminkefritt. Det indre teller, som du nevner i en kommentar her, men det første man ser er det ytre, det kan ingen være uenig i. Sminker meg kun til fest, slutta å bruke sminke til daglig når jeg innså at jeg ikke trengte. Jeg får oftere kommentarer på at jeg er fin uten sminke, enn med (og nei, jeg er ikke dårlig til å sminke meg heller, så ærlig kan jeg være).

    9. Ufattelig glad for at jeg klarer å se på dette på en annen måte en deg. Så ufattelig trist det du skriver er? Tenker du ikke over hva du sier? Tror jeg snakker for de fleste gutter at de foretrekker en naturlig jente. Og man kan være like pen uten sminke som med. Jeg sminker meg for meg selv, ikke fordi jeg føler jeg må fordi jeg er så stygg uten. Du burde tenke over hvordan du kommer fram som forbilde for unge jenter fordi du sitter omtrent å skriver at jenter er stygge uten sminke.

    10. Hei! Jeg skjønner godt hva du mener, de fleste som sminker seg “riktig” vil jo på mange måter se freshere ut. Det å kunne få litt mer definert ansikt, glød i huden, markerte bryn osv osv kler de fleste. Jeg ser poenget ditt men er veldig viktig å vinkle synspunktene dine kanskje enda mer. F.eks syntes jeg ikke veldig unge jenter “alltid ser bedre ut med sminke”. Nettop fordi de er unge og vakre og egentlig ikke trenger sminke i det hele tatt. Selv er jeg veldig glad i contouring, dramatisk eyeliner og en god highlighter og kan bruke flere timer på å sminke meg når man skal ut på byen eller i en spesiell anledning. Selvom kjæresten min ikke sier det rett ut vet jeg at han syntes jeg er penere med sminke, men det hender en gang i blant at han sier i fra når det blir for mye. Av og til gjelder jo less is more. Vi jenter bruker jo mer sminke og flere produkter nå enn aldri før, sp det kan jo fort bli litt mye av det gode. Når det er sol og sommer feks så syntes jeg det både det ser rart og nesten litt skittent ut med mye sminke. Å sminke seg på sommeren er jo ikke det samme som å sminke seg ellers, derfor er det ikke nødvendigvis penere å gå med sminke enn uten. Svært ofte kan det se MYE bedre ut å droppe sminken når det er mye lys ute eller eventuellt ta på lett sminke på brynene og litt solpudder.
      Selvfølgelig har vi alle forskjellige meninger 🙂 det kan jo hende dette kun er min mening.

    11. Skjønner poenget ditt, men du burde bli flinkere til å formulere deg bedre, for veldig mange misforstår måten du skriver på.
      Blir veldig feil å si at alle ser bedre ut med sminke, for det er opp til hver og enkelt hva man selv ser på som pent.

    12. Hei 🙂 jeg er ganske enig med de fleste som skriver her , jeg forstår hva du tenker, men du må formulere det bedre . For det er faktisk yngre jenter enn deg som leser dette, som blir påvirket og tror at alle sminker seg og verden funker sånn fordi de tror de ser styggere ut uten sminke, da tenker jeg på fra 11 års alderen, så unge jenter trenger ikke sminke.

    13. Åsså må du faen me huske på at d e mange små så les bloggen din og ser opp til d, og får dårlig sjøltillit, og ikkje minst kjem t å ha på se sminke resten av livet, fordi dem e så jævla dom og tror på d. utrolig domt å skrive.

    14. Enig! Om man KAN sminke seg, SER man helt klart bedre ut! Er jo for pokker derfor man gjør det!
      De negative kommentarene som ramler inn, kommer rett fra misunnelsen! Du ser jo fullstendig praktfull ut, og helt RÅ på å sminke deg, og jeg kjenner selv jeg blir misunnelig på deg/de som virkelig KAN legge sminken på slik du gjør, men jeg blir ikke forbanna lissom?!
      Så til dere som slenger med leppa her, skjerp dere a! Sminke GJØR noe med ansiktet vårt, er derfor vi bruker det!
      Isteden for å angripe skribenten, fordi hun ser bra ut (for det er egentlig det dere gjør) så får dere enten VISE at dere er fornøyde med dere selv uten sminke, (dere ville nemlig ikke kritisert henne hvis dere VAR fornøyd!)eller så finnes det sminkekurs!
      Jeg syns i alle fall de bildene du har lagt ut her er DRITBRA! OG jeg syns innlegget er tøft, er ikke alle som tør og si hva de mener om slike “ømme” temaer! Du er flott!

    15. Hvis jeg ser en pen jente uten sminke, og en pen jente med sminke, er jeg mer misunnelig på den naturlige. Jeg vet ikke, synes det er så utrolig mye “større” eller “bedre” å være naturlig pen. Det kan man ikke jukse seg til. Jeg streber hvertfall selv etter å kunne være smashing, uten sminke.

    16. Hvis jeg ser en pen jente uten sminke, og en pen jente med sminke, er jeg mer misunnelig på den naturlige. Jeg vet ikke, synes det er så utrolig mye “større” eller “bedre” å være naturlig pen. Det kan man ikke jukse seg til. Jeg streber hvertfall selv etter å kunne være smashing, uten sminke.

    17. Kanskje de bare mener at du ser mer ut som deg selv uten sminke, og kanskje det er veldig vakkert for dem?

    18. Føler meg for det meste bedre uten sminke fordi jeg kan leve uten å bekymre meg for at tryne faller av 😂, føler meg gammel sliten med sminke, men det er fordi jeg føler meg mye mer sunn og frisk ut uten å ha ting i tryne,

    19. Nå er det jo fortsatt sånn at en del gutter liker jenter mer naturlig, og det finnes gutter som liker jenter med mer sminke. Men poenget til guttene er jo det at, hvis jeg kan bruke deg som et eksempel. For du bruker jo veldig mye sminke, det ser man. Og det er det gutta ikke liker. Det er greit med litt mascara og solpudder, men ikke for mye. Møter du en fyr på byen så får han jo sjokk når han våkner dagen derpå, for du ser jo helt annerledes ut da.
      Og naturlig er mye finere en 20 lag med sminke.

    20. Det er ikke bullshit, det er fakta, for mange. Sminke gir oss kanskje fremhevede øyne og feilfri hud, men må man ha feilfri hud for å være fin? Jeg synes naturlig er finest, helt oppriktig, det er mer ekte og “skjønnhetsfeilene” er noe av det som gjør mennesker fine. Imperfection is beauty 🤘🏼

    21. Dette er ikke jeg helt enig i… man kan se både pen ut med og uten sminke etter min mening og smak. Selv liker jeg best å gå uten sminke og føler når jeg har sminke på ser jeg mer overføadisk ut. Uten sminke ser jeg både ut og er meg selv 100%. Jeg har også fått kommentarer at jeg ser bra ut uten sminke og trenger ikke bruke det, derrimot har jeg ALDRIG fått en kommentar på at jeg bør sminke meg for å se bedre ut..

    22. Med og uten sminke trenger ikke å være noe som skal sammenlignes. Tror det er lurt å ha et skille mellom hvordan man ser ut uten sminke og med sminke, men at uten er slik man egentlig ser ut. Sminke er noe som har blitt brukt mest i teater for å gå inn i en rolle annen enn seg selv, noe de fleste gjør nå til dags. Man føler seg bedre av å hviske ut kvisene sine, av å skjule, av å fremheve, av å skape en illusjon av noe som egentlig ikke er der. Hvorfor bærer vi denne selvtilitten så mye lettere med alle disse produktene på ansiktet? 😉

      1. Anette, jeg er så og si enig i det du sier, men noen bruker sminke for å fremheve skjønnhetstrekkene sine. Ja, det er noen som lager et helt nytt ansikt med sminke på, men det blir feil å si at folk sminker seg bare for å skape en illusjon av et annet ansikt

    23. Når man skriver en tekst burde man alltid først forklare begrep som kan oppfates som tvetydige. Dette burde du ha gjort før du skrev innlegget.
      Ganske trist at du setter sminke som en nødvendighet for å se bra ut… Det betyr jo at du føler at deg som du er ikke er tilstrekkelig nok og at du trenger sminke for å føle deg på ditt beste, utseendemessig. Er ikke dette litt urovekkende for deg?
      Falske vipper, full coverage foundation on contour er jo faktisk sammenlignbart med faktisk modifisering av kroppen (skjønnhetsoperasjoner o.l.) bare at det ikke er permanent. Dette og hvorfor man faktisk sminker seg er noe man tenker over så man ikke ender opp med å ha et usunt forhold til make-up, sånn som det virker som om du har, ut i fra det du skriver i alle fall.

    24. sånn serr d e tragisk at du skriv sånn hær, mest fordi d bevis at du har så lav IQ at du trur alle har samme mindset som du har. alle syns ikke d samme e fint, snuppæ 🙂 fette sprængt. men også fordi du bevis at du e bidd brainwashed av media, liksom, okei, du e støgg utn sminke men d betyr ikke at alle e d 🙂 ha en ellers fin dag, hawking.

    25. Nå er jo du omtrent “kjent” for at du bruker så latterlig mye sminke, så forstår jo at du kommer med dette knnlegget. Jeg er helt sikker på at flertallet av både gutter og jenter synes du er hundre ganger penere uten sminke enn med.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg